בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשלושה ימים ועד לחמישי הקרוב את מעצרו של אליעזר שמאילוב, תושב ירושלים בשנות ה-50 לחייו, החשוד כי ביצע עבירות מין בקטינים במתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים.

לפני כשבועיים החלו חוקרי תחנת שלם במחוז ירושלים, בפעולות חקירה, זאת בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על חשד לעבירות מין שבוצעו בקטינים במתחם הקבר. על פי החשד מדובר בקטינים בגילאי 13-15 שנפלו קורבן למעשיו המתועבים של החשוד. 

במשטרה בודקים כעת האם לבד מאותם מקרים שהובאו לידיעתה, ישנם מקרים נוספים בעלי מאפיינים זהים שקשורים לחשוד, והיא קוראת לקורבנות נוספים ככל שישנם, להתקשר למוקד 100 או להגיע לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה במשטרה כדי לאפשר לחוקרים למצות את החקירה כנגד שמאילוב. בינתיים הוארך מעצרו של החשוד כאמור. 

במקרה אחר הוגשה אתמול בבית משפט השלום בחדרה הצהרת תובע על ידי המשטרה כנגד תושב העיר בן 48 החשוד שבמספר הזדמנויות ביצע עבירות מין ומעשים מגונים בקטינה בת שש בבית כנסת בעיר. 

ב-03.04 נפתחה במשטרת חדרה, חקירה בעקבות תלונה נגד תושב העיר שביצע מעשים מגונים בקטינה בת 6 שעפ"י החשד פיתה אותה באמצעות ממתקים. עם קבלת התלונה שוטרי תחנת חדרה עצרו בתוך זמן קצר את החשוד תושב העיר בן 48 והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה שממנה עלה כי ביצע את המעשים המגונים במספר הזדמנויות בביתו ובבית הכנסת.

בהתאם לממצאי החקירה וחומר הראיות האריך בית משפט השלום בחדרה את מעצרו מעת לעת, וכאמור היום הוגשה נגדו הצהרת תובע בביהמ"ש השלום בחדרה טרם הגשת כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.