הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעובדות כתב האישום, ב-2 עבירות של אי הגשת דוחות במועד לפי פקודת מס הכנסה. לפי עובדות כתב האישום, הנאשם היה המנהל של חברה, אשר עסקה בתחום הציפויים האפוקסיים. בשנת 2019, הסתכמה הכנסתה של החברה, בסכום כולל של 9,967,892 שקלים ובשנת 2020, בסכום כולל של 22,820,664 שקלים. הוא היה חייב לפי הוראות הפקודה להגיש דוחות שנתיים על ההכנסות, אולם לא עשה כן, בגין שנת המס 2019 ו-2020.  

עורך הדין אלי סרור (צילום: יח''צ)
עורך הדין אלי סרור (צילום: יח''צ)

המדינה טענה כי מדובר במחדלים חמורים, נוכח העובדה שמחזור העסקאות בשנת 2019, עמד על כ-10 מיליון שקלים, ובשנת 2020 על כ-20 מיליון שקלים, ולכך השלכה ישירה על נגזרת המס המשתלמת למדינה. עוד היא ציינה, כי לנאשם הרשעה קודמת בגין עבירות הנוגעות לשימוש בחשבוניות פיקטיביות, אותן סיפק לנאשם אחר באותה פרשייה. בעקבות כך נגזרו עליו 9 חודשי עבודות שירות.

הסנגור, עו"ד אלי סרור, הגיש ערעור על גזר הדין ובית המשפט הציע למדינה להגיע להסכם עם עו"ד סרור על עונש מוסכם ולבסוף הם עשו כן. "לאור המלצת בית המשפט ולמרות שאנו סבורים שהעונש שהוטל הוא אינו חורג קיצונית ממדיניות הענישה הנוהגת שכן כוללת מקרים של הטלת ענישה בדמות מאסר בעבודות שירות ובמקרים מסוימים אף מאסר בפועל, לאור הנסיבות הספציפיות של תיק זה, לרבות עניין התיק האחר והמועדים של התיק האחר, מבלי להרחיב, אסכים להצעת בית משפט לפיה עונש המאסר בעבודות שירות שהוטל על המערער יופחת לתקופה של 3 חודשים", אמר נציג המדינה בדיון והרכב השופטים של בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל זאת.

עו״ד סרור אליהו , בית המשפט המחוזי קיבל את הטענות של העירעור לאחר שעו״ד סרור הציג מקרים רבים בהם הוא עצמו יצג בעבר עם עונשים הרבה יותר קלים  ולכן ההרכב בעירעור קיבל את העירעור והמליץ להקטין משמעותית את העונש

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר