מיקי גנור, הנאשם המרכזי בפרשת הצוללות (תיק 3000), טען היום (שלישי) בבית המשפט כי בחקירתו במשטרה הרגיש כי הוא "יושב עם קבלני משנה של העיתונאי רביב דרוקר שפרסם את פרשת הצוללות בתוכנית המקור, ולא עם שוטרים".

הדיון התקיים במסגרת בקשת סנגוריו של גנור לבטל את קבילות עדותו במשטרה, שניתנה במסגרת הסכם עד המדינה עליו חתם גנור – ובוטל בהמשך. בהתייחס לאחת מחקירותיו, בו נראה כי חוקר להב 433 לוחץ עליו לשתף פעולה, אמר "לא הבנתי מה הוא רוצה מהחיים שלי".

"הכל כדי להפליל את נתניהו": הטיעונים בתיק 3000 נחשפים
"הייתה חקירה נגד נתניהו ללא אישור יועמ"ש" | דרמה בתיק 3000

כזכור, רווית צמח ועמית ניר, סנגוריו של גנור דורשים לפסול את כל הודאותיו שניתנו במשטרה, בשל התנהלות הרשויות במסגרת חתימת הסכם עד המדינה, אשר מצדיקים את ביטול ההסכם ואי שימוש בחומרים שנמסרו במסגרתו. בנוסף טוענים הסנגורים כי חקירותיו של גנור היו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא אישור יועמ"ש כנדרש בחוק יסוד הממשלה, ועל כן יש לפסול את התוצרים מהחקירות הללו.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בטיעוני סנגוריו של גנור, שפורסמו ב"מעריב" בקיץ שעבר, נכתב "חקירת גנור הייתה חלק ממאמץ חקירתי מובהק לאתר ראיות שיביאו להפללתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וסביבתו הקרובה. לפיכך כלל החקירה, ובייחוד חקירת גנור כחשוד, טעונה הייתה הסכמת יועץ משפטי לממשלה, שכן נדרש ממנו מאת חוקריו, מראשיתה של החקירה, במהלכה ועד סופה, לסבך ולהפליל את נתניהו, ראש הממשלה, בין במישרין ובין בעקיפין באמצעות סביבתו הקרובה בקשר לרכש הצוללות וכלי השיט וכן בקשר לאישור מדינת ישראל לגרמניה למכור צוללות למצרים, וכן באמצעות מעורבים אחרים".

צמח וניר טוענים כי הסכם עד המדינה עליו חתם גנור הינו תוצאה של שקרים אותם הציגו לפניו החוקרים, כאילו יש "העלמות מס גרנדוזיות" אשר חתימה על הסכם עד המדינה תציל אותו ואת בני משפחתו מהעמדה לדין. החוקרים עוררו בגנור תקווה בה עשו שימוש "במשחק אכזרי של תקווה וייאוש אשר התנופף כחרב המתהפכת מעל ראשו ומעל ראשיהם של בני משפחתו, כ"שוט" וכסחיטה לצורך הפללת ראש הממשלה באמצעות עו"ד דוד שמרון". עורכי הדין מוסיפים כי "חתימת הסכם עד המדינה הייתה תוצאה ישירה של הפעלת לחץ לא חוקי על נאשם מסי 1 להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת סביבתו".