הרצח בשבת בבקר של אמנון מוכתר, 67, תושב פתח תקווה שהגיע בהרגלו בשבת בבקר לקלקיליה לרכוש סחורה לחנות הירקות שלו בשוק הגדול בפתח תקווה וייתכן אף לתקן את רכבו, ואירוע שוד הרכב ופטירתו המאוחרת של משה דעדוש בן ה-70 תושב קריית אונו, הובילו את משטרת מחוז ש"י לחדד את הנהלים ולהתריע בפני הסכנה הכרוכה בכניסה לשטחי A בכלל ובמיוחד בעתות מלחמה. 

בעקבות האירועים האחרונים שהסתיימו ברציחתם של שני אזרחים ישראליים כשלפחות אחד מהם מוגדר כפיגוע טרור לאומני ואילו השני אירוע פלילי שהסתיים בטרגדיה, מתגבר צה"ל את נוכחותו במעבר קלקיליה , מקפיד הקפדה יתרה בביקורת הרכבים הנכנסים אל שטחי הרשות במטרה למנוע ככל שניתן כניסה  ישראלים לשטחי A . 

בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב כי בתקופה האחרונה אנו עדים למקרים רבים של כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A הנמצאים תחת שליטת הרשות הפלסטינית. המשטרה מדגישה ומתריעה כי "כניסה לשטחים אלו אסורה על פי חוק, עבור אזרחי מדינת ישראל ועלולה לעלות בחיי אדם כפי שאירע בימים האחרונים".

במשטרה ובמינהל האזרחי מודעים לכניסה השגרתית של ישראלים רבים לשטחים אלו במודע לצורך קניות, מסחר, תיקון רכבם ועוד, ומציינים כי אלו מסכנים את חייהם ולא אחת נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה וכן מהווים יעד לפגיעה על רקע לאומני. עוד מתריעים במשטרה כי גם אפליקציית הניווט לא אחת מובילה בשוגג אזרחים לשטחים אלו בשל שגיאות מערכת וחוסר היכרות עם שטחי יהודה ושומרון ולכן , הכניסה לשטח האסור מסומנת בשלט אדום וברור המבהיר כי יש להימנע מתנועה לכיוון זה. "הנוסעים בגזרה צריכים להיות מודעים לכך שהנסיעה בשטחי יהודה ושומרון מצריכה ערנות נוספת ומתן תשומת לב למסלול הנסיעה.

בנוסף, נהגים המשתמשים ביישומוני הניווט השונים, יכולים לבחור באופציה המונעת מהם להיכנס למקומות מסוכנים, אך עם זאת, האפשרות אינה מהווה תחליף לערנות ולקריאת השלטים האדומים בכניסה לכפרים " אומרים במשטרה ומסכמים. "משטרת ישראל שבה ומדגישה כי כניסה לשטח A אסורה עפ"י חוק ומהווה סכנת חיים ממשית".

נזכיר, כי בשבת בבקר, נכנס מוכתר ז"ל, עם רכבו למרכז קלקיליה ייתכן ולצרכי מסחר ירקות וייתכן כדי לתקן את רכבו, ומחבלים שארבו לו שם פתחו לעברו בירי ולא הותירו לו שום סיכום לשרוד. מוכתר, פונה על ידי הסהר האדום לכיוון מעבר קלקיליה שם נמסר לידי צה"ל וצוותי רפואה ובדרכו לבית החולים בישראל נקבע מותו.

מיד אחרי פינויו, הציתו תושבים מקומיים את רכבו ורק עם כניסת כוחות צבא, שב"כ ומשטרה נגרר רכבו ו הועבר לתחנת משטרת אריאל