שלושה חודשים וחצי אחרי שבג"ץ קבע כי על המדינה ועל יאיר נתניהו להשיב לעתירה מדוע העניק משרד החוץ דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה ולמספר ראשי רשויות מטעם הליכוד למרות שאינם ממלאים תפקידים דיפלומטיים, החלה יחידת העילית של המשטרה בלהב 433 לבדוק את הנושא. בסיום הבדיקה יוחלט האם לפתוח בחקירה.

נציין כי בחודש מרץ האחרון הגיש עו"ד ראובן בילט עתירה לבג"ץ בעקבות פרסומים בתקשורת מהם עלה כי לנתניהו הבן הוענק דרכון דיפלומטי בהנחייתו לכאורה של שר החוץ דאז אלי כהן, וזאת חרף עמדת בכירים במשטרה לפיה נתניהו הבן לא עומד בקריטריונים ולא נושא בתפקיד דיפלומטי.

לילה של תקיפות מסיביות במרכז הרצועה: בית החולים הבפטיסטי פונה
עתידה של צרפת לוט בערפל: האם ההימור של מקרון השתלם? | פרשנות

עו"ד בילט אף פנה אל פרקליט המדינה עמית איסמן שיבדוק את הנושא וכן למבקר המדינה, אלא שמנכ"ל משרד החוץ רונן לוי מעוז, שרק נכנס לתפקידו, פרסם כי בהנחיית השר העניק את הדרכון תוך שהוא מסתמך על שיקולי אבטחה לכאורה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, בעקבות הפרשה החלה המשטרה בבדיקת הפרטים, ובסיומה יוחלט כאמור באם לפתוח בחקירה פלילית.

ממשטרת ישראל נמסר: "מבלי לאשר את תוכן פנייתך, איננו מאשרים או מכחישים קיומן של בדיקות ו/או חקירות, ככל שהן קיימות".

השר אלי כהן (צילום: אבשלום ששוני)
השר אלי כהן (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בדצמבר 2023 דווח בעיתון "הארץ" כי שר החוץ דאז כהן הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים לחברים חזקים בליכוד, ובהם בנו של ראש הממשלה יאיר, למרות שאינו עומד בתנאים לקבלת דרכון.

בתגובה כתב השר כהן בחשבון ה-X שלו: "בשיא המלחמה החליטו גורמים אינטרסנטיים להציף החלטות ישנות על הנפקת דרכונים, ומכיוון שיש הרבה פייק מציע לעשות סדר: מי שאושרו לו דרכונים על פי הנהלים הם: שלושה ראשי רשויות בלבד שבתוקף תפקידם אחראיים על קשרים בינלאומיים. הם מצטרפים לראשי ערים אחרים שאושרו להם דרכונים בתקופות שונות, כמו ראש עיריית תל אביב. לגבי יאיר נתניהו, האישור ניתן בחודש ינואר! משיקולי אבטחה".