ביהמ"ש המחוזי מרכד לוד קבע 20 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 25,000 ₪ על תושב טייבה שהתעלל, צד והחזיק בחיות בר כגון דורבנים וקיפודים אשר מוגדרים כחיות בר מוגנות אשר הציד שלהם אסור לפי חוק.

לפי כתב האישום, הנאשם אימן את כלביו לצוד תוך שהוא מתאכזר ומתעלל בהם. הנאשם הביא למותם של 13 דורבנים; גרם למותו של ארנב אחד; החזיק ב-6 דורבנים מתים; והביא לפציעתם של הכלבים שבגופם ננעצו קוצי דורבנים והם דיממו ונזקקו לטיפול רפואי ב-12 מקרים.

ארנבת לבנה (צילום: אינג'אימג')
ארנבת לבנה (צילום: אינג'אימג')

התעללות בבעלי חיים: צעירה הסתירה גדי מתחת לשמלתה
תיעוד נרחב: בעלי חיים נזרקים, נכבלים, נמשכים ונגררים כחפצים | בלעדי

הוא הורשע בעבירות התעללות בבעלי חיים תוך גרימת סבל חמור בכוונה, עבירות צייד חיית בר מוגנת ללא רישיון ציד או היתר, ציד חיית בר מוגנת ללא רישיון ציד או היתר בצוותא, התעללות בבעלי חיים תוך גרימת סבל חמור בכוונה בצוותא. 

לסיכום, ביהמ"ש טען כי: "קמא התייחס לנסיבותיו האישיות של המערער, ולכל נקודה רלוונטית מבין נסיבותיו האישיות של המערער. ולעניין חריגה מטעמי שיקום - גם אם אקבל את דעתה של גב' נאשף בדבר פוטנציאל שיקומי, הרי המערער מצוי רק בשלב הראשוני בטיפול. מצב זה איננו מצדיק חריגה ממתחם העונש ההולם, אמצעי שהפסיקה רואה בו חריג השמור למקרים נדירים שבהם סיכויי השיקום מובהקים. בפועל, נקבע עונשו של המערער סמוך לתחתית המתחם, וכך ייעשה גם עתה".