ניסיון הברחת ענק של 210 ק"ג קוקאין, בשווי כולל הנאמד בכ-100 מיליון ₪, סוכל על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) בירושלים, בסיוע עובדי המכס בנמל חיפה. בכך, הצליחו העובדים לרשום התפתחות דרמטית במסגרת חקירה שהתנהלה בגין הברחה קודמת מהחודש האחרון של 16 ק"ג קוקאין שהוסלקו בתוך אריזות אורז, להתחקות אחר משלוח נוסף שנתפס על ידם בנמל חיפה. 

בהמשך לאותה פרשה שבה נעצרו שני  חשודים תושבי הרצליה ומודיעין, ביצעו אמש בלשי המשטרה מעצרם של  שלושה חשודים נוספים בפרשה שמתפתחת ומעצרם הוארך בבית המשפט.

לאחר שבמהלך החודש האחרון, בפעילות הימ"ר של מחוז ירושלים במשטרה איתרו הבלשים במרכז הארץ 16 ק"ג סם מסוג קוקאין שהוסתר בקופסאות אורז, ונעצרו חשודים המעורבים בכך. למעשה, חלה התפתחות משמעותית בחקירת המשטרה ובמסגרת חקירה סמויה שנמשכה, הצליחו חוקרי הימ"ר ירושלים לחשוף משלוח סם רחב היקף העושה דרכו ארצה.

בשיתוף פעולה עם בודקי המכס וחוקרי יחידת הסמים והמכס (יס"מ) בנמל חיפה, מיד עם הגעת המשלוח, שמו ידם חוקרי הימ"ר על מכולה שהגיעה אל נמל חיפה, והם נדהמו לגלות כי בתוכה הוסלק סם מסוג קוקאין במשקל של למעלה מ-210 ק"ג ובשווי מוערך של כ-100 מיליון ש"ח. 

ניסיון הברחת ענק של קוקאין (צילום: דוברות המשטרה)
ניסיון הברחת ענק של קוקאין (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר תפיסת המכולה, המשיכו חוקרי הימ"ר בחקירתם הסמויה והמעמיקה עד שאמש, הפכה חקירה זאת גלויה עת נעצרו על ידי הבלשים שלושה מעורבים נוספים, תושבי בת ים וראשל"צ בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. שלושה החשודים הנוספים, הועברו לחקירה בימ"ר ירושלים ואמש הובאו בפני בימ"ש השלום בירושלים שהאריך את מעצרם. 

בד בבד, מעצרם של אלה, מצטרף כאמור לשניים שעודם עצורים מתחילת הפרשה, שני תושבי הרצליה ומודיעין, שהתפתחה מאיתורו של סם הקוקאין בקופסות האורז. במשטרה מציינים כי מדובר בחקירה המתנהלת בליווי פרקליטות ת"א ולהערכת חוקרי ימ"ר ירושלים, מדובר ברשת ייבוא ובציר הברחה מרכזי של קוקאין לתוך מדינת ישראל. 

"המעורבים מנצלים יכולת ייבוא סחורה ממדינות שונות והסלקת סם מסוכן בתוכו. כבר נחשפנו בעבר, תוך שיתוף פעולה בין היתר עם גורמי האכיפה במעברים, לשיטות יצירתיות ושונות כגון "רהיטים" וכדומה. משטרת ישראל ומינהל המכס ימשיכו להיאבק בנגע הסמים המסוכנים בדגש למחוללי הפשיעה- מפיצי וסוחרי הסמים, תוך מיצוי יכולות חקירה ואמצעים, במטרה להגביר את ביטחון ושלום הציבור תוך איתורם של מעורבים בעבירות אלו ומיצוי פעולות חקירתם והדין עמם בהתאם", סיכמו במשטרה.