שני שותפים, בעלים של חברת נדל"ן בירושלים, הגישו תביעה לפיצויים בסך למעלה מ-2.5 מיליון שקל נגד משרד רואה חשבון, בטענה להתרשלות לכאורה של רשות המיסים בייצוגם. בנוסף נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ד"ר אסף פוזנר ונתנאל פוזנר, כי אחד התובעים אף קיבל אירוע לבבי ביום בו התייצבו עם רואה החשבון ברשות המיסים לצורך בירור עניינם, לאחר שלמד על היקף התשלום שהוא נדרש לשלם.

לטענת התובעים, משרד רואה החשבון היה אמור להגיש דיווח שגרתי לרשות המיסים, אולם בשל איחור דרמטי בהגשתו, דרשה מהם רשות המיסים שומות מס גבוהות וכן קנס כספי. עוד נטען - לא רק שמדובר בייעוץ כושל לכאורה ממשרד רואי החשבון, התברר להם בדיעבד כי הדיווח כלל לא הוכן, זאת למרות שמדובר בדיווח פשוט מאוד.

חיזבאללה שיגר כ-65 רקטות: שריפות פרצו בקריית שמונה והסביבה
נתניהו יטאטא אחרי סמוטריץ'? "אין ברירה - רה"מ יצטרך להיכנס לעובי הקורה"

בנוסף, טענו התובעים כי לאחר דרישה זו מרשות המיסים, המליץ להם המשרד לדחות הצעת פשרה שהוצעה להם וללכת עם רשות המיסים "עד הסוף". יתר על כן, למרות שמדובר במחדל של משרד רואה החשבון, דרש מהם השותף תשלום בסך 33 אלף שקל, על מנת שיופיע בפגישה עם רשות המיסים.

לבסוף, כך נטען, הם נאלצו לשלם לרשות המיסים 600 אלף שקל יותר ממה שהיו אמורים לשלם, וספגו נזקים קשים ביותר. אחד משני התובעים הגיע לישיבה במס הכנסה ולאחר שהתברר לו כי מדובר בעניין רציני (ושהוא צפוי לשלם הרבה מאוד כסף) סבל באותו הערב מאירוע לבבי. לכתב התביעה אף צורפה חוות דעת של פרופסור שמי קרסו, קרדיולוג, המלמד על הקשר בין הישיבה במס הכנסה לבין האירוע הלבבי.

עו''ד נתנאל פוזנר (צילום: יעל אילן)
עו''ד נתנאל פוזנר (צילום: יעל אילן)

התביעה הוגשה כנגד חברת רואה החשבון, השותפים שהתרשלו וחברת הביטוח שלהם. עורכי הדין ד"ר אסף פוזנר ונתנאל פוזנר ציינו: "גם כאשר נופלת תקלה אצל בעל מקצוע, הרי שהוא נמדד בתגובה שלו לכך, ובשאלת לקיחת האחריות. בעניין זה, למרבה הצער, לא רק שהנתבעים חטאו במקור ברשלנות, אלא שלאחר מכן התעלמו ממחדליהם, דרשו כסף עבור הופעה ברשות המיסים, ומאוחר יותר היו מוכנים להפקיר את הלקוח לגורלו. כשלקוח בוחר איש מקצוע, הוא צריך להרהר לא רק במקצועיותו אלא גם בשאלה מה יקרה אם תיפול תקלה".