היום (חמישי) גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע 8 שנות מאסר על יאנה בלום, שהורשעה בהמתה בקלות דעת של הפעוט מעיין דומנוביץ', בן ה-10 חודשים. הפרקליטות ביקשה עונש מאסר של 14 שנה בפועל. ההגנה עתרה לעונש של שנתיים וחצי שנות מאסר ועונשים נלווים.

כזכור, ביום העצמאות אשתקד עבדה בלום במסיבת טבע בדרום כברמנית. במהלך עבודתה שתתה מספר משקאות אלכוהוליים, ולאחר סיום המשמרת שתתה בלום עוד מספר משקאות אלכוהוליים.

גל הפרישות ממשיך: אחד ממפקדי המחוז החשובים במשטרה הודיע על עזיבה
הוגש כתב אישום בגין סחיטה באיומים כלפי ראש מועצה בדרום

בשעות הצהריים של אותו היום, בלום יצאה מהמסיבה כשהיא שיכורה משתיית האלכוהול, ובדמה נמצא ריכוז נמוך של סם הקנאביס. בנסיעה חזרה לכיוון צפון בכביש 40, בלום החלה בנהיגה מסוכנת, עקפה ובנתיבי השתלבות.

מהכיוון הנגדי נסעה משפחת דומנוביץ', זוג וארבעת ילדיהם. הנהג, אשר הבחין ברכבה של בלום בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו, אך חזית רכבה של בלום פגעה בעוצמה במכוניתם. נוסף על האלכוהול והנהיגה הפרועה, בלום גם הייתה ללא רישיון נהיגה. התוצאה הטראגית הייתה שהפעוט בן ה-10 חודשים נהרג. התיק עצמו נחקר על ידי יחידת הבוחנים של מרחב נגב של משטרת ישראל.

בעת הטיעונים לעונש אמרה בלום: "חיכיתי למעמד הזה ופחדתי ממנו. אני מצטערת. אין מחילה, אני יודעת. מעין מלווה אותי בכל יום, בחלומות שלי. בין אם זה כשהוא מחייך או אם זה להתעורר מסיוטים על התאונה, מסיוטים על בית כלא. ארצה לבקש מבית המשפט מחילה על הטעות הנוראית שעשיתי. אני לוקחת אחריות מלאה עליה, ואני מבקשת שייעשה איתי חסד ככל הניתן".

יאנה בלום בבית המשפט (צילום: ללא קרדיט)
יאנה בלום בבית המשפט (צילום: ללא קרדיט)

אמה של בלום אמרה: "מאותו יום שחור, החיים שלנו השתנו לגמרי, נהרסו. יום הזיכרון הוא יום מאוד חשוב לנו וליאנה, היא רצתה את העבודה בגלל יום העצמאות. היא רצתה להיות במקום אחר אחרי יום הזיכרון. חבל שהיא הייתה שם, עכשיו היא צריכה לקחת את האחריות על התאונה ולסבל הגדול שהיא גרמה למשפחה. היא כבר לא אותה יאנה, היא בוכה ולא ישנה".

אילה, אימו של מעין, אמרה: "אני מדברת היום בשם החיים ובשם המתים, בשם מעין שלא ידבר עוד לעולם. עד יום רביעי, יום העצמאות, היינו משפחה רגילה: אבא, אימא וארבעה ילדים. עד הרגע שהכול התנפץ היו לנו חיים מלאים בטוב ובעשייה".

ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב: "שנה וחצי חלפה מאז אותה תאונה מחרידה שגבתה את חייו של מעיין ז"ל ועדיין כביש 40, הוא אותו כביש דמים המסכן את נוסעיו. לצערנו הרב אנו צפויים לתאונות קטלניות  נוספות.  למרות שתכנון הרחבת הכביש לקראת סיום, משרד התחבורה ומשרד האוצר לא הכלילו את הרחבת כביש 40 בתוכנית החומש הקרובה ועל כן בצער רב כביש 40 ימשיך לגבות מחיר כבד בחיי אדם. אני מחבק את משפחת דומנוביץ היקרה ומאחל שלא ידעו עוד צער".