הבוקר (שישי), יממה לאחר הפיגוע הפלילי בו נהרגו ארבעה אזרחים בהם ילדים, ולאחר רצף אירועי חיסולים בעיר בשבועיים האחרונים שיגרו תושבי רמלה מכתב זועם לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

"אנו, תושבי העיר רמלה, חשים חובה לכתוב לך מתוך תחושת תסכול עמוקה ואכזבה קשה מהתנהלותך בכל הנוגע לביטחוננו האישי", כתבו. "רמלה, שהיא סמל לחיים שלווים ולעיר המשלבת ציונות וישראליות במלוא תפארתה, הפכה לזירה של כאוס, אלימות ופחד. בשבועות האחרונים הפכה העיר שלנו למגרש משחקים לכנופיות פשע המאיימות על שלומם של התושבים, יהודים וערבים כאחד, באכזריות בלתי נתפסת".

הפיצוץ ברמלה: "לקח למשטרה 24 דקות להגיע - התחנה במרחק 500 מטר"

עוד הוסיפו: "המצב בעיר כיום הוא בלתי נסבל – אנו עדים לאלימות חמושה, לרבות שימוש ברובים, רימונים ומטעני חבלה, המובילים להרוגים ולפצועים חפים מפשע. החיים היומיומיים של תושבי רמלה הפכו לסיוט של ממש, כשכל יציאה לרחוב מלווה בחשש לחיינו ולחיי יקירינו. איך ייתכן שבעיר, בלב מדינת ישראל התושבים נאלצים לחיות בפחד מתמיד?".

תושבי העיר התייחסו לאמירתו של בן גביר לפני מספר חודשים בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14: "כבוד השר, בעבר הצהרת בתוכנית טלוויזיה מרכזית "שבעיר כמו רמלה עדיף שאהיה כמה שפחות". האמירה הזו פגעה בתושבי העיר שנמצאים תחת מתקפה ומוטב היה שישמעו במקומה תוכנית עבודה מעשית שתזניק את העיר קדימה בתחומי המשילות והחוק".

עוד התייחסו להאשמתו של השר את היועמ"שית שהיא מונעת ממנו מעצרי מנהליים על רקע פלילי ולמתח בינו לבין ראש העיר: "אנו דורשים שתממש את אחריותך ותטפל במצב הביטחוני החמור כאן. האשמת היועמ"שית אינה עניינית במקרה זו ואינה מוסיפה מאומה בשלב זה בשטח. אנו מצפים ממך לקחת אחריות מלאה וכוללת ולפעול בצורה נחושה וברורה למען התושבים כולם".

את מכתבם סיימו בקריאה ברורה: "אירוע רודף אירוע. אין משילות, אין תחושת ביטחון, ואין אכיפה אפקטיבית. המצב הוא כישלון של המערכת, ואנו לא מקבלים זאת. כבוד השר, הפקרת העיר והתושבים לחיי פחד וחוסר ביטחון חייבת להיעצר. הזמן אוזל. פעל עכשיו בכל כוחך! השב את הביטחון והשקט עבור משפחותינו ועבור רמלה עיר ואם בישראל".

בתוך כך, ביצעה הבוקר המשטרה פשיטת ענק על מתחמי משפחות הפשע בג׳ואריש ובלוד. אל מאות השוטרים הצטרף הפעם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שעקב מקרוב אחר התקדמות המבצע. ״‏אני עוקב מקרוב את העבודה המסורה של המשטרה, של היחידות המיוחדות - ימ״ס, טקטית, כל מי שנמצא כאן עושה עבודת קודש", אמר. 

איתמר בן גביר בפשיטה משטרתית ברמלה (צילום: שימוש חופשי)
איתמר בן גביר בפשיטה משטרתית ברמלה (צילום: שימוש חופשי)

"זו לא עבודה פשוטה, יש כאן מתחמים על גבי מתחמים. הפשע שכאן נבנה במשך שנים רבות. המשימה שלנו היא פשוט לחתוך לו את הראש, לעבוד קשה כדי להביא עוד ועוד תוצאות ולמנוע כמה שיותר אירועים כמו שראינו אתמול".

פיצוץ הרכב ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)
פיצוץ הרכב ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, מאז הפיגוע הפלילי הופץ ברשתות החברתיות קריאה לשר בן גביר לפעול לאיסוף נשק לא חוקי בעיר. במודעה מפורטים רצף האירועים הפלילים החמורים האחרונים ברמלה רק בחודש האחרון בהם: רימון שהושלך על גלידרייה, מכונית ממולכדת ורצף חיסולים בעיר - האחרון בהם הפיגוע הפלילי אמש.

אתמול, ביקר בן גביר בזירה ואמר: "אמרתי ליועצת המשפטית בואי נוציא מעצרים מנהליים. אני חושב שאם היינו יכולים הלילה להיכנס ולעצור את כל צמרת הפשע, את כל העבריינים. אנחנו יודעים מי הם, יש לנו רשימות. מעצרים מנהליים זה פתרון לארגוני פשיעה".