שלוש נשים מהרצליה נעצרו לאחר שפיזרו עלונים עם תמונות של חטופים בבית הכנסת שבו מתפלל חה"כ יולי אדלשטיין. במשטרה טענו כי מדובר בהסגת גבול. 

גל העזיבות בצמרת המשטרה לא פוסק: החוקר המרכזי בתיקי נתניהו פורש
הקורבן ה-159 במגזר הערבי: נקבע מותו של פצוע באירוע אלימות ביפיע

הדיווח אודות החשד לאירוע הסגת גבול בבית הכנסת בהרצליה הגיע היום (שישי) למשטרת מחוז תל אביב בשעות הבוקר. שוטרי תחנת גלילות ואנשי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום והחלו באיסוף ראיות וממצאים.


במהלך פעולות החקירה, הבחינו השוטרים בפליירים מפוזרים בתוך בית הכנסת ועליהם תמונות של החטופים. כאמור, פעולות חקירה הביאו לזיהוי של החשודות שאותרו ונעצרו. הן הובאו לחקירה במשטרה.

העלונים עם תמונות החטופים שהופצו בבית הכנסת בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
העלונים עם תמונות החטופים שהופצו בבית הכנסת בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מתנועת "התאוררות", תנועת שטח א-מפלגתית שהוקמה אחרי הבחירות בתחילת 2023, נמסר בתגובה: "המשטרה הפוליטית יורדת מהפסים. מעצרי שווא של פעילים פוליטיים על בסיס שבועי לא יכולות להתקיים במדינה דמוקרטית. אין דמוקרטיה עם משטרה פוליטית״.

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי.  צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב את 101 החטופים שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים ולהשתיק את העיסוק בנושא".

"ראוי לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו על מנת לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבת החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".

מפכ"ל המשטרה דני לוי, בתגובה לאירוע, הנחה לבדוק את השתלשלות האירועים. על פי דוברות המשטרה, במשטרה התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים, כבכול אירוע עם חשד לעבירה פלילית.