מטען חבלה רב עוצמה אותר ונוטרל הבוקר (שבת) בסמוך למסגד בשכונת ג'ואריש ברמלה. המטען, שהוטמן בארון בזק ברחוב, היה מוכן להפעלה, והיה עלול לפגוע במתפללים וכן בעוברי אורח. להערכת המשטרה, מדובר בניסיון חיסול ברקע סכסוך בין משפחות הפשע במקום.

אתמול נעצר נער כבן 17 בחשד למעורבות במעורבות באירוע פיצוץ הרכב, בו נהרגו ארבעה תושבים - בהם נערה וילד. כל שאר פרטי החקירה, לרבות נסיבות וממצאים שהובילו למעצרו, חוסים תחת צו אסור פרסום. לאחר המעצר אמר מפכ״ל המשטרה רנ״צ דני לוי: ״כפי שהתחייבתי אתמול, שמנו את ידינו על חשוד בגרימת מותם של ארבעה חפים מפשע - תוך פחות מ 24 שעות.

"הפעלנו את מיטב שוטרינו שפעלו סביב השעון, אספו ראיות, הפכו כל אבן עד למעצרו. הבטחתי שהמשטרה תחת פיקודי לא תנוח עד שנמצא אותו. נמשיך לעשות הכל כדי להילחם בפשיעה ולהחזיר את השקט והביטחון לציבור".

זירת הפיגוע הפלילי ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע הפלילי ברמלה (צילום: אבשלום ששוני)

השבוע האחרון היה עקוב מדם ברמלה, כאשר בלילה בין רביעי לחמישי, אותרה אישה ללא רוח חיים ברכב במטע זיתים בשכונת ג'ואריש. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה.

שעות קודם לכן, נקבע מותו של גבר כבן 30 לאחר שנפצע אנוש באירוע אלימות בחצר בית ברמלה. צוות מד"א טיפל בו ופינה אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים שמיר אסף הרופא, שם כאמור, נקבע מותו.