אברי גלעד התייחס אמש (שבת) בתוכניתו עם ג'קי לוי בקשת 12, למעצרן של שלוש נשים שהניחו פליירים לשחרור החטופים בבית כנסת בהרצליה, שבו מתפלל חבר הכנסת יולי אדלשטיין: "נחצה קו אדום".

"המשטרה הופכת לסקוריטטה, שטאזי, קג"ב. זה הרגע שכל אחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו מה נהיה. אדוני המפכ"ל, האם נבחרת לתפקידך כדי לעמוד בראש משטרת דיכוי? המשטרה עשתה דברים קשים בעבר, ובדרך כלל אני שם את עצמי במקומו של השוטר, אבל היום נחצה קו אדום", תקף.

העלונים עם תמונות החטופים שהופצו בבית הכנסת בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
העלונים עם תמונות החטופים שהופצו בבית הכנסת בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אתמול פתחה מח"ש בבדיקת אירוע המעצר, זאת לאחר שמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, הנחה לבדוק את השתלשלות האירועים. בעקבות המעצר, התפתחה אתמול מחאה נרחבת. שיירת מפגינים ליוותה את אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת, תוך קריאות "בושה". השיירה, שכללה מאות מפגינים בהרצליה פיתוח, מקום מגוריו של אדלשטיין, נשאה דגלי ישראל וקראה לעברו "מפקיר ציון".

מח"ש פתחה בבדיקת אירוע מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית הכנסת בהרצליה

הנשים שנעצרו שוחררו לאחר כשמונה שעות של חקירה בתחנת המשטרה בגלילות. שחרורן הגיע לאחר שמפגינים רבים התייצבו בתחנת המשטרה כדי למחות על מעצרן. בתגובה לאירועים. דוברות המשטרה מסרה כי התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת, והשוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים, כמקובל באירועים בהם קיים חשד לעבירה פלילית.

יריב פישר, ראש עיריית הרצליה, הגיב לאירוע באומרו: "בעקבות האירועים, קיימתי שיחה עם מפקד תחנת גלילות והבהרתי לו את עמדתי בנוגע למעצר, שלדעתי היה חסר פרופורציות, של שלוש הנשים. כראש העיר, אני מתחייב לאפשר כל סוג של מחאה במסגרת החוק".