שוטרי המחוז הדרומי ממשיכים בפעילות נגד תופעות הירי, החזקת אמל"ח בלתי חוקי ונגד מחוללי פשיעה, במטרה לסכל באופן ממוקד פעילות פלילית הפוגעת בשלום הציבור. 

הפעילות מתמקדת בסכסוכים אלימים מדממים בין פלגים שונים שגורמים לאירועי אלימות ולפגיעה בחיי אדם במטרה למנוע הסלמה לצד פגיעה קשה במחוללי פשיעה, במסגרת מבצע "בלימת חירום" עליו הנחה מפכ"ל המשטרה, דני לוי, בהגברת הפעילות המשטרתית נגד גורמי פשיעה ופגיעה קשה בתשתיות כלכליות.

טיל לאו בתוך מנהרה: המשטרה חשפה מצבור נשק ענק בגליל התחתון

אמש (שבת), בפעילות יזומה של לוחמי חטיבת סה"ר, בילוש רהט בשיתוף יחידת מג"ן ויחידת הכלבנים המחוזית פשטו כוחות המשטרה על מתחם אירועים בכניסה לעיר רהט ובחיפוש שבוצע שם נתפסו 15 רימוני רסס.

במתחם נעצרו מחזיק המקום ובנו, תושבי העיר רהט. בנוסף, נתפסו במקום  2 שוהים בלתי חוקיים, תושבי השטחים ללא אישורי כניסה לארץ.
כלל החשודים נעצרו לחקירה ביחידת מג"ן של המחוז הדרומי והם יובאו היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

רון וקנין סטודנט תושב באר שבע : ״שמחתי מאוד לשמוע על התפיסה של המצבור ברהט, אין לי ספק שזה רק על קצה המזלג, אני חיי באיזור ואני יודע טוב מאוד כמו כולם כמה נשק וכמה עבודה עוד יש למשטרה לעשות שם. המצבור הזה הוא באמת כאין וכאפס לעומת מה שהם יכולים למצוא שם. הבעיה הזו מוכרת וידועה לכולם, אני שמח שהתחילו לעבוד ואני מקווה שזה באמת לא מאוחר מדיי ומעט מדיי. המדינה צריכה להתייחס לזה לא אל נשק פלילי אלא כעל נשק שבבוא העת יכול לשמש לטרור, זה נכון לגבי כל נשק לא חוקי ולא חשוב באיזה מגזר. מצפה מהמדינה לעשות את השינוי הזה בתפיסה ולטפל בדברים האלה״.

ואחיד אלסאנע מנהל הרשות לביטחון קהילתי עיריית רהט: ״התחושה בעיר עדיין יש חוסר תחושת ביטחון בעיר תמיד אמרנו כדי למגר את האלימות בעיר רהט . צריך לתגבר את התחנה המקומית בעוד כוחות ולתת תנאים יותר טובים להם לעבוד . אין ספק שההחלטה האחרונה של המפכ"ל החדש דניאל ליוי כן ללחם באלימות בחברה הערבית ולתגבר ערים עם שיעור אלימות גבוהה בעוד כוחות וזה מה שאנחנו רואים ברהט בתקופה האחרונה יש יותר נכוחות משטרתית יותר מחסומים יותר שוטרים ויש תוצאות בשטח וחלק מזה תפיסת הרימונים ועוד . ככה נלחמים באלימות ולא בסיסמאות, גם הקהילה צריכה להוקיע את האלימות אנחנו בכל סופי השבוע מקימים סולחות ודורשים מהדרשנים במסגדים לדבר נגד התופעה".