ארבעה חברי כנופיית פשיעה מאשדוד נעצרו בדירת מסתור אליה נמלטו, בחשד למעורבותם באירוע חטיפה ופציעה של צעיר לפני כשבוע באשדוד. במהלך מעצרם, אחד החשודים שלף סכין ואיים על השוטרים, שהצליחו להשתלט עליו ולבצע את מעצרו. מדובר בשלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם וכן בקטין בן 17.

האירוע החמור התרחש ב-11.9.2024 לפנות בוקר, כאשר במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח אודות צעיר כבן 21, תושב אשדוד, שאותר באזור שדה עוזיה עם סימני חבלה ודקירה על גופו. הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד. בתחקור ראשוני עלה החשד כי הקורבן נחטף מהעיר אשדוד על רקע סכסוך פלילי בין כנופיות פשיעה. החשודים השתמשו ברכב לחטיפה, לקחו את הקורבן למקום מבודד, שם לפי החשד הוא הותקף בכלי תקיפה שונים ונדקר. לאחר מכן, החשודים הותירו אותו פצוע באזור שדה עוזיה ונמלטו.

חקירת האירוע הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) לכיש, שבסיוע חוקרי תחנת אשדוד החלו באיסוף ממצאים ועדויות. אלה הובילו לזיהוי ארבעת החשודים, חברי כנופיית פשיעה מקומית באשדוד. מצוד אחריהם הסתיים בלילה כשנעצרו בדירת מסתור בישוב ניצן. כמו כן נתפס רכב שעל פי החשד שימש את החשודים, והוא נלקח להמשך חקירה.

החשודים נחקרו בימ"ר לכיש בחשד לעבירות של חטיפה, קשירת קשר לפשע, החזקת סכין וחבלה חמורה. אתמול (שני) הובאו החשודים לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם.

מדובר בפעילות במסגרת תכנית "חוף מבטחים" שהתווה מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן. התכנית הוחלה בעקבות אירועי אלימות ופשיעה חמורה שהתרחשו לאחרונה באשדוד. מטרתה לצמצם ולגדוע את רצף האירועים על ידי סימון היעדים המרכזיים המחוללים את הפשיעה האלימה והבאתם מאחורי סורג ובריח.

במשטרה מדגישים כי מעצר זה מצטרף למעצרן של שתי כנופיות פשיעה נוספות מאשדוד במהלך השבוע החולף, בגין עבירות של פשיעה אלימה וכוונות פגיעה. התכנית מתבצעת תחת פיקודו של מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רועי ולדמן, במטרה להמשיך לפעול בנחישות למען ביטחונם של תושבי העיר.