גבר כבן 60 נרצח באירוע אלימות ברהט היום (שני). צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. טרם ברור מה גרם לאירוע. כוחות משטרה של תחנת רהט והמחוז הדרומי הוזעקו למקום, איתרו זירה והחלו לבצע פעולות חקירה, במקביל למאמצים לאתר חשודים מעורבים באירוע. על פי החשד, הרקע לאירוע הוא סכסוך פלילי בין משפחות.


אירוע ירי אחר התרחש בעיר רק לפני כשבוע, במהלכו נורה גבר כבן 30 שנפגע ולאחר הירי התנגש במיניבוס. חובשים ופראמדיקים של מד"א מצאו אותו ללא סימני חיים, עם פציעה חודרת, קבעו את מותו ופינו אותו לבית החולים סורוקה. שבעה פצועים מהמיניבוס בו התנגש פונו במצב קל ובהכרה מלאה. על פי החשד, הרקע למותו של בן ה-30 פלילי.


בסוף אוגוסט, אישה בת 27 נדקרה למוות על ידי בעלה, בשנות ה-20 לחייו. התושבים מספרים שהזוג היה נשוי פחות משבועיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו, כי היא נמצאה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה. הבעל נעצר וכלי התקיפה נתפס.

זירת האירוע ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע ברהט (צילום: דוברות המשטרה)


שוחחנו עם ואחיד אלסאנע, תושב העיר ומנהל הרשות לביטחון קהילתי בעיריית רהט שמספר כי "בתקופה האחרונה רואים כוחות גדולים ויש נוכחות משטרה בעיר". אכן, המשטרה מפגינה יותר נוכחות בעיר. למשל, מבצע אכיפה משמעותי התקיים בלילה שבין שבת לראשון השבוע, כאשר בפעילות יזומה של לוחמי חטיבת סה"ר, בילוש רהט בשיתוף יחידת מג"ן ויחידת הכלבנים המחוזית פשטו כוחות המשטרה על מתחם אירועים בכניסה לעיר רהט. בחיפוש שבוצע שם נתפסו 15 רימוני רסס. במתחם נעצרו מחזיק המקום ובנו, תושבי העיר רהט. בנוסף, נתפסו במקום  2 שוהים בלתי חוקיים, תושבי השטחים ללא אישורי כניסה לארץ.

אך ואחיד סבור שזה עדין לא מספיק. "רהט שטח ענק, מורכב ממספר של 33 שכונות  ואזור מתחמים גדול, זה לא מאפשר נראות ונוכחות משטרתית בכל מקום", הוא אומר ומוסיף: "המשטרה כל הזמן מנסה אבל יש מושג שנקרא -השמיכה קצרה". אלסנע קורא לשינוי: "המדינה והשר הממונה חייבים לתת תעדוף לעיר רהט". לתפיסתו, שינוי מיוחל שכזה ברהט עשוי להשפיע לטובה על כל המגזר.


אלסנע מתאר תסכול: "יש פחד בעיר בשעות הערב כשמתחיל הירי. דווקא בשכונות שיש בהן סכסוכים, אנחנו מקבלים תלונות ודורשים מאיתנו תשובות ואין אין לנו בעירייה כוח התערבות, או כוח חמוש להרגעת הרוחות". לדבריו, "מאז שראש העיר נבחר, זה הנושא הראשון שהוא מנסה לקדם".

אלסנע מאמין שהאמצעים שיביאו לירידה בפשיעה הם "תגבור העיר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, תגבור השכונות ואזורים הבעיתים בכוחות משטרה קבועים וחיבור מנהלי בתי הספר, האימאמים, הנכבדים, ארגוני חברה אזרחית וחוקרים, על מנת ללמוד את התופעה מכל ההיבטים". אלסנע אופטימי, "כי אף אחד לא רוצה שהאלימות תפגע באנשים נורמטיביים". הוא מסכם: "העיר רהט טובה, עם משאבים כלכליים ומסחריים מהטובים, רק צריך לקדם נושא הביטחון האישי בעיר".

מצבור שנתפס ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
מצבור שנתפס ברהט (צילום: דוברות המשטרה)