ב-17 בספטמבר 2023, בשעה 6:30 בבוקר, זועזע פארק הירקון בתל אביב מפיצוץ עז של מטען חבלה רב עוצמה. בלשי ימ"ר תל אביב, שהגיעו במהירות לזירה, זיהו כי מדובר במטען מסוג כלימגור איראני - גילוי שהוביל להצטרפות מיידית של השב"כ לחקירה, בהבנה כי מדובר באירוע ביטחוני ולא פלילי.

שעות ספורות לאחר הפיצוץ, נעצרו שני חשודים בכביש 431, כשברשותם חומרי הסתה והסוואה. במהלך החקירה הראשונית, שפכו שניים מהעצורים אור על האירוע, וחשפו כי זמן מה לפני הפיצוץ, ביצעו הברחה של תיק המכיל מטעני חבלה, אמל"ח וסמים, בשיתוף פעולה עם פעיל חיזבאללה.

ככל שהתקדמה החקירה, נחשפה תמונה מטרידה. אחד החשודים הניח את המטען מתחת לעץ בפארק הירקון, בהכוונת פעיל חיזבאללה. במקביל, הוצב רכב עם מצלמה שתיעדה את האזור, במטרה לפגוע במשה יעלון שהיה אמור לעבור במקום. התוכנית הייתה שפעיל החיזבאללה יפעיל את המטען מרחוק, אך מסיבה שטרם התבררה, המטען התפוצץ מוקדם מהמתוכנן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אמצעי הלחימה שאותרו (צילום: דוברות המשטרה)
אמצעי הלחימה שאותרו (צילום: דוברות המשטרה)

לקראת אוקטובר, לאחר חקירה מאומצת, הבינו החוקרים כי חלק מהמטענים עדיין מוסלקים בארץ. מבצע של כוחות הביטחון במזרח ירושלים הוביל לאיתור שלושה מטעני כלימגור איראניים נוספים, נשק ואמצעי פירוטכניקה, שיועדו לפיגועים עתידיים.

בסיום החקירה, הוגש כתב אישום נגד שמונה מתוך תשעת החשודים. החשוד התשיעי, פעיל חיזבאללה תושב ישראל לשעבר הקשור לגורמים בארץ והכיר את רוב החשודים.  בין החשודים אין היכרות. 

יעלון הגיב לניסיון ההתנקשות בו לפני שנה בדמוקרט טי.וי: "לא פעם ראשונה שמנסים לחסל אותי. זווית הראייה שלי היא תמיד של תוקף ולא מותקף, אני גם נוקט אמצעי זהירות ולכן אני חי".