הערב (שישי) התארח מפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי, אצל אופירה אסייג וחיים לוינסון בערוץ 12. אהרונישקי השמיע ביקורת נוקבת על המשטרה ואמר בין היתר ששדרת הפיקוד הבכירה צריכה להתיישר ושהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, "הכריע את המשטרה".

על המפכ"ל החדש, דני לוי, אמר אהרונישקי: "הוא צריך להוכיח, שהוא לא נבחר כדי, בשפה שלכם, ללקק לבן גביר אלא שהוא יודע ליישר את הגב". המשטרה בתגובה - "דבריו מבישים". 

"במקום לפתוח בחקירה - המשטרה טייחה": משפחת יובל קסטלמן הגישה ערר נגד מח"ש  
אחרי חשיפת ההקלטות: המחאה הוויראלית נגד מפכ"ל המשטרה שסוחפת את הרשת

המפכ''ל לשעבר שלמה אהרונישקי (צילום: עיריית באר שבע)
המפכ''ל לשעבר שלמה אהרונישקי (צילום: עיריית באר שבע)

בראשית דבריו אמר אהרונישקי: "המשטרה שלנו בנויה משוטרים מצוינים שתורמים דקה-דקה לביטחון המדינה. אני רוצה להפריד בין שני עניינים - השוטרים והמפקדים בשטח קמים בבוקר ויוצאים לעבודה, לצורך העניין - פחות חשוב להם מה קורה למעלה. ברמת השוטר וברמת המפקד. אני חושב שהבעיה האמיתית של המשטרה, הבאפר שהוא חשוב והוא צריך ליישר את הגב בחזרה - זה סגל הפיקוד הבכיר. הוא בסוף זה שמנחה, הוא בסוף זה שפועל, הוא בסוף שעל פיו השוטרים עובדים". 

הוא המשיך ואמר: "מה שקרה או קורה בשנה האחרונה - בן גביר הכריע את המשטרה. הוא כל הזמן צועק מעל כל פינת רחוב 'מיניות מדיניות'. אבל הוא כבר לא במדיניות - הוא בהפעלת הכוח. הוא מתקשר לקצינים זוטרים, הוא מזמן אליו ומקדם קצינים שסרחו ולצורך העניין חשודים. וככה זה נראה. לאורך הציר הזה - ודאי שיש לא מעט אנשים שאומרים אם זה הדרך וזה הכיוון אנחנו מקיימים אותו". 

כשנשאל על ידי אופירה אם יש סיבה לדאגה אמר אהרונישקי באופן חד משמעי: "לציבור יש סיבה לדאגה. כי המשטרה חייבת לשרת את הציבור. צריך להיות לה רק מצפן אחד וזה החוק. לצערי במקרים לא קטנים, היא מתבלבלת. ובמקום להיות נאמנה לחוק היא במקרים מסוימים נאמנה לבן גביר. את זה צריך ואפשר לתקן". 

ביחס לחשיפת דבריו של המפכ"ל נגד הקהילה הגאה שעוררו סערה השבוע, נשאל אהרונישקי אם הוא מאמין שהמשטרה מעניקה שירות שווה לכל אזרחי המדינה. הוא השיב: "יש לא מעט סימנים שיש איפה ואיפה. המשטרה צריכה לתת שירות שוויוני וזה חלק המבחנים שלה".

אז יצא אהרונישקי למתקפה אישית נגד המפכ"ל הנוכחי ואמר: "המבחנים בין היתר של המפכ"ל זה להוכיח, שהוא לא נבחר כדי, בשפה שלכם - ללקק לבן גביר, אלא שהוא יודע ליישר את הגב. גם המפכ"ל הקודם שבר חלק מהדברים האלה ויש היום למשטרה משימה גדולה לתקן את זה"

איתמר בן גביר, דני לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר, דני לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "נבהיר כי דברי אהרונישקי הם חסרי בסיס ומבישים. הטענה שמשטרת ישראל פועלת בנאמנות לשר ולא לחוק היא שקרית ומסוכנת, ופוגעת קשות בעבודתם המסורה של אלפי שוטרים שמגנים על אזרחי ישראל. מצופה ממי שפיקד על הארגון, לתמוך ולהגן על שוטרי משטרת ישראל".

עוד נמסר מדוברות המשטרה: "האמירות של אהרונישקי מצביעות על זלזול בעקרונות הבסיסיים של המשטרה ובאחריותה לשמור על הסדר הציבורי בצורה מקצועית ובלתי תלויה. העובדה שהארונישקי, ששירת כמפכ"ל בעבר, בוחר להשתלח כך במשטרה פוגעת לא רק בה אלא גם באמון הציבורי. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנאמנות לחוק בלבד, ולא תיכנע ללחצים פוליטיים מכל סוג שהוא".