הקצין שמינויו שנוי במחלוקת בין היועמ״שית לשר לביטחון לאומי, רפ״ק מאיר סוויסה הגיע הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב, שם נערך הדיון הראשון במשפטו ובמשפטם של ארבעה שוטרים נוספים, לאחר שסוויסה תועד משליך רימון לעבר מפגינים

סנגורו של סוויסה טען בבית המשפט כי היה צריך להתקיים שימוע טרם הדיון בבית המשפט. השופט דחה את הדיון לחודש דצמבר 2024, וביקש מהצדדים למצות את ההידברות ביניהם.

"מצטיין יום העצמאות": תעודת הצטיינות ניתנה לשוטר שזרק רימון הלם לעבר מפגינים

כתב חדשות 13 נפצע לאחר שנפגע מרימון הלם. צילום: באדיבות חדשות 13

כזכור, סוויסה, יחד עם ארבעה שוטרים נוספים, הואשם בהשלכת רימוני הלם כלפי מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית, בתקרית שתועדה לפני למעלה משנה. ״חמשת הנאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא הפגין אלימות כלפי השוטרים. הצפיפות הרבה בה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי", נכתב בכתב אישום. "למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף".

כאמור, היום הגיע רפ״ק סוויסה לבית המשפט, שם טען סנגורו כי ״כתב האישום הזה הוא על פני הדברים שגוי, כולל בתוכו אין סוף כשלים ולא מגלה את העבירה. טוב היה אם היו מאמצים את החלטת פרקליט המדינה, שגם אם אין חוק מבחינת המדינה לקיים שימוע במקרים שבהם יש רגישות". 
עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
עימותים במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: REUTERS/Amir Cohen)


עוד אמר סנגורו של סוויסה: "אני מניח שההזדרזות להגשת כתב אישום נובעת מכך שהלקוח שלי קודם בדרגה. אני פניתי למח"ש, אפשר לעשות שימוע בכל זאת. התיק הזה רצוף בבעיות. בתיק הזה נכון לקבוע פגישה מה שיותר מהר, להראות את הכשלים״.

מנגד התובעים של מח״ש טענו כי אין חובה וצורך על פי חוק לקיים שימוע במשפט הזה. ״אנו סבורים שעמדנו בהנחיות פרקליט המדינה בהן היינו צריכים לעמוד. אם חבריי רוצים לשוחח - הדלת שלנו פתוחה. חבריי יגישו בקשותיהם, נשיב. אם לא נכריע אדוני יחליט״.

‏בסיכומו של דבר השופט ירון גת דחה את הדיון לחודש דצמבר 2024 וציין כי עד למועד זה מתבקשים הצדדים למצות את כל ההליכים המקדמיים ביניהם, לרבות בנושא חומרי חקירה.