במסגרת מבצע "בלימת חירום" עליו הנחה מפכ"ל המשטרה, דני לוי, החלה המשטרה בהגברת הפעילות נגד גורמי פשיעה ובפגיעה קשה בתשתיות כלכליות. אתמול (שבת) התקבלו מספר דיווחים על אירועי ירי ביישוב לקייה. בתוך כך, כוחות משטרה של תחנת העיירות במרחב הנגב פעלו ביישוב על מנת לאתר את מקורות הירי ולבצע את מעצרם של חשודים מעורבים.

מקרה האונס בדרום - ח"כ כהן: "האם הם היו עושים זאת לנערה בדואית?"

בכניסה לאחד ממתחמי הבתים בשכונה 11, זיהה הכוח חמוש באקדח ולאחר מרדף קצר ביצע את מעצרו ותפס את כלי הנשק, אקדח מסוג "גלוק". בסמוך למעצרו, החלו תושבי המקום לתקוף את השוטרים וליידות אבנים לעברם. הכוח הגיב בירי באוויר וכתוצאה מאירוע האלימות שני שוטרים נפגעו באורח קל ושוטר נוסף נחבל מאבן בראשו ונזקק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה.

אקדח גלוק שנתפס בלקייה (צילום: משטרת ישראל)
אקדח גלוק שנתפס בלקייה (צילום: משטרת ישראל)

בעקבות האירועים, מפקד מרחב הנגב, תנ"צ אפי שימן, הנחה להיערך בכוחות גדולים ולבצע באופן מיידי את מעצרם של כלל החשודים המעורבים באירוע האלימות. כוחות המשטרה של תחנת העיירות ומג"ב פשטו במהלך הלילה על מתחמי הבתים ביישוב וביצעו את מעצרם של 15 חשודים, תושבי המקום, בחשד לתקיפת שוטרים.

בנוסף, תפסו הכוחות בחיפוש במקום תחמושת מסוג 5.56 ושני שוהים בלתי חוקיים, תושבי השטחים ללא היתרים, כך שסה"כ במהלך הפעילות נעצרו 18 חשודים.

כלל החשודים נעצרו לחקירה בתחנת העיירות של מרחב הנגב ובסיום חקירתם ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו היום לדיון בפני בית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ברשתות החברתיות: "אירועי ירי במגזר הבדואי בסמיכות ליישובים עומר, מיתר וכרמית, שלווה בתקיפת שוטרים - במהלך כל הלילה פעלו שוטרי המחוז הדרומי בנחישות ובמהירות תפסו אמל"ח ועצרו 18 חשודים היישר ממיטתם. משבח את הממ"ז ניצב אמיר כהן ואת שוטרי תחנת העיירות וכלל הלוחמים מהמחוז הדרומי. לאט לאט ובעבודה קשה ונחושה - מחזירים את המשילות לנגב!".

תגובת יו"ר ארגון תושבים למען הנגב יהודה בננו: "הבוקר היינו עדים לחציית קו אדום כנגד שוטרים מסורים שבאו לטפל בעבירות הפשיעה והנשק הבלתי חוקי בישוב לקייה. פציעתם של השוטרים צריכה להדליק אור אדום בוהק בקרב מקבלי ההחלטות - אלימות נגד שוטרים משמע אלימות נגד אזרחים חפים מפשע. תושבי הנגב התרגלו לחיות בסכנת חיים, על אף הפעילות של משטרת ישראל וכוחות הביטחון למיגורה. את השגרה הזו צריך לגדוע מן מהשורש ולהחזיר את השקט והביטחון לאזור לטובת כלל התושבים".