מתמודד נפש הגיע למשטרה וביקש להיעצר. לטענתו משפחות פשע רודפות אחריו והוא צריך הגנה מפניהן וגם ראש הממשלה והגורמים הביטחוניים רודפים אחריו. המשטרה, במקום לשלוח אותו להסתכלות, הביאה אותו לבית המשפט וביקשה את הארכת מעצרו. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ווסים ג'בארה, שיחרר אותו אתמול (שבת) ללא כל תנאי והורה לשב"ס לקחת אותו לבדיקה על ידי הפסיכיאטר המחוזי.

המדובר בבחור בשנות ה-30 לחייו, מוכר כמתמודד נפש, שהגיע לתחנת המשטרה על מנת להיעצר "מעצר הגנתי". במהלך חקירתו הוא גם טען כי הגיע לביתה של מכרה מהעבר בחשש לביטחונה והניח תיק עם מסמכים בחצר ביתה. בתום החקירה הוחלט במשטרה לכלוא אותו בחשד לעבירות של פגיעה בפרטיות ואיומים והוא נותר במעצר במהלך הלילה.

מאסרי העולם שוב בהמתנה: נדחה דיון המחבלים בפיגוע הגרזנים באלעד
בתוך נרות ובקבוקי שמפו: נעצר חשוד בהברחת סמים מסוג קטמין

תא מעצר (צילום: יהודה לחיאני)
תא מעצר (צילום: יהודה לחיאני)


אתמול הובא החשוד לבית המשפט, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, לטענתם החשוד נחקר ובחקירתו הודה בכך שהגיע לבית המתלונן, בטענה שרצה שיעצרו אותו.

עו"ד גל וולף, שייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, טען כי מדובר בחשוד שמוכר למערכת הפסיכיאטרית ומה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות זה לקחת אותו לבדיקה כדי שהפסיכיאטרית המחוזית תפעיל את הסמכויות האזרחיות שלה ותעזור לחשוד. "מדובר במעצר שווא של מי שברור שמקומו אינו מאחורי סורג ובריח אלא בקבלת עזרה וטיפול נפשי. משטרת ישראל, במקום לעצור את החשוד במעצר לילה מיותר, הייתה צריכה להביאו לבית החולים כדי שיקבל את הטיפול לו הוא זקוק", אמר עו"ד וולף.

השופט קיבל את טענת הסנגור והורה על שיחרורו של החשוד ללא כל תנאי מאחר ולא מצא כי יש מקום להורות על המשך מעצרו, כי אם לאפשר בדיקתו על ידי הפסיכיאטר המחוזי. "הפסיכיאטר הממונה יחליט האם יש מקום לאשפז את החשוד במסגרת הליך אזרחי, והכל בהתאם לסמכויותיו על פי חוק", כתב השופט בהחלטתו.