ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בשיתוף פעולה עם רשויות האכיפה בצרפת ובסיוע יחידת יהלום של רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומורכבת. החקירה עסקה בחשדות למתן שוחד לעובדי ציבור זרים במדינה באפריקה, הלבנת הון ועבירות מס. 

על פי החשד, כספי השוחד שולמו לפקידי ממשל במדינה האפריקאית, כולל בכירים, בתמורה לקבלת חוזים בתחומים ביטחוניים ואזרחיים, בהיקף של עשרות מיליוני אירו.

עם המעבר לחקירה גלויה, הבוקר, עצרו שוטרי יאח"ה שני חשודים מרכזיים, עכבו מעורבים נוספים וביצעו חיפושים במספר זירות. החשודים הועברו למשרדי להב, שם ייחקרו בחשד למתן שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה.

בהמשך היום, בכפוף להחלטת קצין החקירות, יובאו החשודים להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ. מדובר באזרח ישראלי המחזיק חברות בארץ וגם בצרפת. במהלך קידום עסקיו, פעל גם באזור אפריקה, שם על פי החשד שיחד מנהיגים בשלטון במטרה לקבל הטבות וביצע עבירות במרמה.

בעקבות חתימתה של מדינת ישראל על אמנה של מדינות OECD, נפתחה החקירה בישראל, שהובילה למעצרו של החשוד. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.