בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) פה אחד את וסים אסעיד יליד חברון ותושב האזור ברציחתם של שלושה בני אדם, בניסיון לרצוח שני בני אדם נוספים, ולצד זאת בחברות בארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש). ההרשעה ניתנה על ידי הרכב השופטים בראשות סגן הנשיא השופט ארנון דראל, השופט אלי אברבנאל והשופטת חיה זנדברג.

על פי כתב האישום והכרעת הדין, אסעיד, חבר בארגון דאע"ש, ביצע שלושה פיגועים. ב-9 בינואר 2019 ניסה לרצוח נערה בדקירת סכין בצווארה. בלילה שבין 10-11 בפברואר 2019 רצח את בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל בדירתם בירושלים. ב-21 במרץ 2022, לאחר שחרורו ממעצר מנהלי, רצח את איוון טירוונסקי, אזרח מולדובה, ופצע אדם נוסף בדירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים.

רצח הזוג כדורי: הסנגור מבקש להפסיק לייצג את המחבל | פרסום ראשון

הכרעת הדין התבססה על הודאות הנאשם, שחזורים שערך, וראיות DNA שנמצאו על בגדיו ונעליו. טענת הנאשם כי הודאותיו ניתנו שלא מרצונו החופשי נדחתה על ידי בית המשפט. גזר הדין צפוי להינתן בהמשך.

הנאשם סיפר שבשנת 2011 החליט להתגייס לדאעש, וב-2014 נדון על ידי בית משפט ברשות הפלסטינית למאסר בשל הקמת תשתית של המדינה האיסלאמית. ההחלטה לרצוח יהודים גובשה אצלו לאחר שהשתחרר ממאסר, וכשביקר את אימו התברר לו שצה"ל ושב"כ חיפשו אחריו - לאחר שחשב ששב"כ כנראה לא רוצה שיהיה חופשי ובכל מקרה ימשיך להעצר - קיבל החלטה לבצע פיגועים נגד יהודים. עד אותו השלב היה עסוק בפעילויות רק נגד הרשות הפלסטינית.

בני הזוג כדורי (צילום: מרדכי אסרף)
בני הזוג כדורי (צילום: מרדכי אסרף)

נזכיר כי במאי 2023,  עו"ד מוסטפא יחיא, המייצג את המחבל וסים אסעיד הנאשם ברצח המזעזע של בני הזוג כדורי ושל אזרח זר ממולדובה, הגיש לבית המשפט בקשה רשמית לשחרר אותו מייצוג המחבל. יחיא כתב לשופטים כי בקשתו לשחרור מייצוג "מגוללת מאחוריה שאלות מורכבות בדבר המשך הייצוג, אם בכלל, על ידי הסנגוריה הציבורית" ולא ייצוג דווקא על ידי יחיא עצמו. הבקשה הוגשה על דעתו של סנגור מחוז ירושלים, עו"ד ודים שוב.

כמו כן, בקשתו של יחיא באה לאחר שבין המחבל לסנגורו "התגלעו פערים שלא ניתנים לגישור ואינם מאפשרים את המשך הייצוג". וכי כאשר הסנגור ביקר את המחבל בבית הסוהר בשבוע שעבר, המחבל "בחר לפוצץ את הביקור".

רוצח בני הזוג כדורי (צילום: שלו שלום/TPS)
רוצח בני הזוג כדורי (צילום: שלו שלום/TPS)