המרכז הרפורמי לדת ומדינה הגיש היום (שני) לבג"ץ עתירה נגד מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב שמואל אליהו הוא המועמד הציוני היחיד לתפקיד הרב הראשי לישראל. אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל כיהן בתפקיד. כיום, הרב שמואל אליהו הוא רבה הראשי של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

העתירה הוגשה זמן קצר לאחר פרסום שמות הרבנים המתמודדים לתפקידי הרבנים הראשיים. מול הרב שמואל אליהו מתמודדים על תפקיד הרב הראשי הספרדי הרב מיכאל עמוס והרב דוד יוסף, אשר נגד מועמדותו צפויה להיות מוגשת עתירה גם כן. הרבנים יוסף ועמוס שניהם רבנים חרדים החובשים כיפה שחורה.

למרות תרגילי לוין: השופט עמית יעמוד בראש בית המשפט העליון תוך שבועיים
המשבר מחריף: בג"צ דחה את העתירה למינוי נציב תלונות על השופטים

לפי העתירה, מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי הספרדי הינה "בלתי סבירה בעליל לנוכח התבטאויותיו החמורות בגנות ציבורים שונים בחברה הישראלית לאורך השנים ובראשם הציבור הערבי, נוכח התבטאויותיו הפוליטיות המובהקות, נוכח ההליכים הפליליים והמשמעתיים שננקטו נגדו ובשל העובדה שהרב שמואל אליהו מפר את התחייבותו לחדול מההסתה וממשיך להפר את החוק ביודעין ובאופן עקבי ומתמשך".

עוד נכתב בעתירה כי הרב שמואל אליהו הוא "ללא כל ספק המקרה החמור ביותר והקיצוני ביותר, של רב שמפיץ שנאה כלפי ציבורים רבים באופן תדיר בוטה ומתמשך – שאין לו אך ורע במדינת ישראל – וככזה מהווה מקרה חריג שמחייב את התערבות בית המשפט".