תיעוד קשה שהופץ הערב (שני) ברשתות החברתיות מראה אלימות של שוטרים נגד מפגינים חרדים בבית שמש. בתיעוד נשמע אחד השוטרים שואל שוטר אחר: "יש אישור?", וכשהוא נענה בחיוב - החלו השוטרים להכות נמרצות את המפגינים באלות, ולבעוט בהם בכל חלקי גופם. בשלב הזה מדובר היה במפגינים ספורים, שכבר שכבו על הקרקע ולא היוו איום.

מפכ״ל המשטרה דני לוי, התייחס לאירוע ומסר: "רואה בחומרה את האירוע שארע הערב בבית שמש , אשר נוגד את ערכי משטרת ישראל ומשכך הנחה לקיים בדיקה מיידית של נסיבותיו, לרבות התנהלות הפיקוד והשוטרים שהיו מעורבים באירוע. במידה ויעלה בבדיקה כי השוטרים פעלו שלא על פי דין, יטופלו בחומרה".

מהסניגוריה הציבורית נמסר: "הסרטונים המזעזעים המתעדים את האלימות המשטרתית בהפגנה בבית שמש משקפים תופעה רחבה של אלימות משטרתית. הסניגוריה הציבורית מתריעה מזה שנים על תופעה קשה זו, ומגנה בכל תוקף פרקטיקות פסולות של אלימות משטרתית באשר היא. 

"התנהלות זו פוצעת את הגוף והנפש ורומסת זכויות אדם בסיסיות. לצערנו האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, ומובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת החוק. כדי להיאבק בתופעה מסוכנת זו, יש הכרח לנקיטת פעולה נחושה, פרואקטיבית ומהירה מצד מח"ש שתפעל לחקירת אפקטיבית של שוטרים אלימים ולמיגור האלימות המשטרתית. למרבה הצער, עד היום התנהלות מח״ש לא הובילה לצמצום התופעה".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]