בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שלישי) עשר וחצי שנות מאסר בפועל על נאשם שהורשע בניסיון רצח של קטין אחר בבית הספר שלו. הנאשם הורשע בניסיון רצח, הסגת גבול, שיבוש מהלכי משפט, חבלה חמורה והחזקת סכין.

בסוף שנת 2022, הנאשם הצטייד בסכין מתקפלת והגיע עם אדם נוסף לבית הספר בו למד הקרבן. השניים הגיעו למקום, קפצו מעל לגדר ופרצו בריצה לתוך החצר בה שהו הקורבן וקטינים אחרים. כשהקורבן הבחין בנאשמים הוא נמלט בריצה אל תוך מבנה בית הספר ועלה בריצה אל חדר המנהל בקומה העליונה.

הנאשם רדף אחר הקורבן, נכנס לחדר המנהל, תקף את הקורבן באגרופיו ודקר אותו מספר פעמים, בפלג גופו העליון ובראשו. לאחר דקירת הקורבן נמלטו הנאשמים מהמקום. כתוצאה ממעשי הנאשם איבד הקורבן את הכרתו והובהל במצב קשה לבית החולים.

בגזר הדין קבע בית המשפט כי מעשיו של הנאשם "קשים, אכזריים ומזעזעים ויש בהם כדי לגלם את התגשמות הסיוט של כל הורה, השולח את ילדו לבית הספר מתוך אמונה ותקווה כי מדובר במקום מוגן ובטוח עבורו".

בית המשפט ציין את חומרת המעשים, "לרבות העובדה שהנאשם החליט לרצוח ילד כבן 15, עמו לא נפגש קודם לכן, בתוככי בית ספר, בצהריי היום, ללא כל התגרות תכופה מצד הקורבן ומבלי שנוכחותם של קטינים ומבוגרים אחרים במקום מהווה שיקול מרתיע כלשהו".

כאמור, הנאשם יישב בכלא עשר וחצי שנים, וישלם לקרבן העבירה 100,000 ש"ח כפיצוי. האדם הנוסף שהגיע למקום עם הנאשם, ולא פגע בקרבן פיזית אלא רק זרק אבן אל המקום בו שהה הקרבן לאחר שהקרבן עזב אותו, יישב בכלא שלוש שנות מאסר.