לאחר ששר המשפטים יריב לוין פרסם ביום ראשון את כלל שופטי בית המשפט העליון כמועמדים לתפקידים, היום (שלישי) כל שופטי העליון החליטו להסיר את מועמדותם למעט יצחק עמית ויוסף אלרון.

השופטים שהסירו את מועמדותם לנשיא ומשנה לנשיא בית המשפט העליון: השופטת יעל וילנר, השופט יחיאל כשר, השופטת דפנה ברק ארז, השופט חאלד כבוב, השופט דוד מינץ, השופטת רות רונן, השופט עופר גרוסקופף, השופטת גילה כנפי שטייניץ, השופט אלכס שטיין.

בן כספית תוקף את נתניהו: זהו הפספוס הגדול של ראש הממשלה | האזינו
צבי סוכות מתפוצץ על יואב גלנט: "מי אחראי להחלטה האיומה הזו?"

כמו כן, השופט נעם סולברג הסיר מועמדותו מתפקיד נשיא בית המשפט העליון והשופט יצחק עמית הסיר מועמדותו מתפקיד משנה לנשיא בית המשפט העליון.

בסביבת השר לוין אישרו כי הם ידונו בכל הסתייגויות שהוגשו: ״החוק ברור מאוד, ולא מאפשר לשופטים להסיר את מועמדותם. השר מתכוון לדון בהתנגדויות הרבות שהוגשו ביחס לכל המועמדים״.

מסביבת השר לוין נמסר: "החוק ברור מאוד, ולא מאפשר לשופטים להסיר את מועמדותם. השר מתכוון לדון בהתנגדויות הרבות שהוגשו ביחס לכל המועמדים. שליחת המכתבים הקולקטיבית, שנעשתה אחרי לחץ שהופעל במאורגן על השופטים להסיר את מועמדותם, מפיצה לכל עבר ריח רע של שיבוש חמור של הליכי הבחירה. שוב ראשי המערכת אינם בוחלים בכל אמצעי פסול כדי לפנות דרך למועמד שהמערכת סימנה. השר לא יאפשר את הניסיון לשלול מהציבור את מעט הזכות שעוד נותרה לו, להביא לדיון את כלל המועמדים ולשמוע את ההסתייגויות וההתנגדויות ביחס אליהם".

הפגנה של חלק ממשפחות החטופים בהפגנה (צילום :ללא קרדיט)

כזכור, המהלך של לוין נועד להשאיר לשופטים שתי ברירות: לאפשר לו לתקוע דה פקטו את מינוי נשיא בית המשפט העליון תוך שהוא אינו מפר את פסיקות בג"ץ – או ששלושה שופטים יישבו בבג"ץ, ידונו ויוציאו צווים בקשר למינוי שלהם עצמם לתפקיד נשיא בית המשפט העליון.