אירוע מטריד התרחש בתחילת השבוע (ראשון אחה"צ) בתחנת דלק דור אלון בעוטף הסמוכה לקיבוץ כפר עזה. עובדי התחנה הותקפו לטענתם ע"י חייל צה"ל, ככל הנראה מילואמניק. עובד התחנה, בדואי בן 19 בשם מהאר אסרעייה, תושב הפזורה הבדואית הסמוכה לערד טוען כי הותקף ואף כי החייל דרך כנגדו את נשקו, מנהל המשמרת בתחנה מחזק את גרסתו. האירוע מתועד במצלמות האבטחה של התחנה.

אסרעייה, עובד תחנת הדלק שהותקף לטענתו מתאר אירוע "מזעזע". "יצאתי מהבית", הוא מספר "אני גר באזור ערד, בפזורה הבדואית. יצאתי משם בשעה 3, הגעתי לעבודה בשעה 4:36, השארתי את האוטו שלי דלוק כי האוטו חם. שמתי מוזיקה ערבית, אבל לא בקול גבוה מדי".

האיראניים סבלניים: התוכניות להשמדת ישראל - עד 2040 | האזינו
חשיפה מטלטלת: "נשק יום הדין" של חיזבאללה - האם צה"ל מוכן למלחמה האמיתית?

המוזיקה לדבריו היא זו שעוררה את החייל ששאל "של מי האוטו הזה?", אסרעייה השיב לו: "שלי" ולדבריו החייל אמר: "בוא, בוא, תכבה את המוזיקה הערבית". הוא מספר שיצא מהאוטו והחייל הכה אותו מאחור.

עובדים בתחנת דלק טוענים כי הותקפו על ידי חייל במדים. קרדיט: מצלמות אבטחה (צילום :מצלמות אבטחה)

"שאלתי אותו 'למה אתה מרביץ? מה עשיתי לך?', הוא אמר 'תכבה, תכבה'. עובד התחנה מציין עוד כי החייל "דרך את הנשק ואמר 'תכבה את המוזיקה או שאני הורג אותך'".

עסרעייה משתף בתחושותיו באותו הרגע: "חשבתי לעצמי, שאם אני מתעמת עם החייל הזה, אני מת במקום". הוא מודה: "ניסיתי להימנע מעימות. הוא הכה אותי באבנים בעורף ובחזה". הוא מברך על כך שהאירוע הסתיים בזכות חיילים אחרים, ש"לקחו אותו". הוא מסביר: "היו שם שתי קבוצות של חיילים. קבוצה אחת חשבה שמה שהוא עשה היה בסדר. הקבוצה השנייה לקחה אותו משם".

עסרעייה מאמין ש"אם לא היו שם חיילים שתפסו אותו ולקחו ממנו את הנשק, הייתי מת שם". הוא חשש מאוד: "ראיתי שהוא דרך את הנשק, והנשק היה מוכן לירות. בטעות קטנה הייתי מת". עסרעייה מתקומם: "זה היה סתם, לא עשיתי לו כלום. רק הגעתי והוא התחיל לריב איתי ולהכות אותי".

גרסתו של אסרעייה נתמכת ע"י תיעוד חלקי של האירוע במצלמת האבטחה של התחנה ובדברים שאמר עובד נוסף בתחנה בשם איברהים אבו עיסא. בסרטון ניתן להבחין בעסרעייה יוצא מהתחנה לכיוון הרכב שלו כשחייל ממהר לצאת אחריו ובדין ודברים ביניהם לאחר מכן ובחייל נוסף שמנסה להרגיע.

איברהים אבו עיסא, בן 28, תושב שדרות, נשוי ואבא ל-3 ילדים, מועסק גם הוא בתחנה והיה לדבריו במקום בעת ההתרחשות. אבו עיסא מספר שאסרעייה הגיע לתחנה, העמיד את הרכב בחניה ירד להחתים כרטיס והתכוון לחזור לרכב לכבות את הרכב והשירים. 

"בזמן הזה היה חייל שקרא לו לבחוץ, מישהו שלא ניראה חשוד". אבו עיסא מציין ש"העובד הלך לכיוון החייל והחייל תפס אותו מהעורף דחף אותו לכיוון הרכב תוך כדי שהוא מקלל ואומר לו לכבות את השירים". אבו עיסא מדגיש שהחייל "איים להרוג אותו. ברגע שהחייל דחף אותו על הרכב, העובד כיבה את המוזיקה והחייל הביא לו סטירה והרים עליו נשק". 

גם אבו עיסא מציין ש"היו עוד כמה חיילים במקום, שהפרידו". כשעסרעייה נכנס אליו "עם פנים אדומות ואמר שחייל תקף אותו", הוא יצא לברר, "ניגשתי לחייל" מתאר אבו עיסא "ושאלתי, אם קרה משהו?", לטענתו: "החייל התקדם לכיווני תוך כדי שצועק "תיכנס או שאני יהרוג גם אותך". אמרתי לו, קרה משהו עם העובד שאני יכול לעזור? החייל נתן לי אגרוף לפנים ושלף עלי נשק דרוך, תוך כדי צעקות של - אני יהרוג אותך".

אבו עיסא מתאר כי: "החיילים שהיו איתו במקום, תפסו אותו ואת הנשק ובמזל הוא לא ירה בי". הוא מטולטל לדבריו: "הוא יכל להרוג אותי, וזה יכל להיגמר בזה שהילדים שלי ישארו יתומים מאבא". הוא מנסה למצוא להתרחשות המתוארת פשר ואומר: "אני מבין שהמצב במדינה מתוח מאוד מאז ה.07/10 אני גר בשדרות, אני גם עברתי 3 ימים קשים בממ"ד, בלי מים, בלי חשמל, עם אשתי שהייתה בהריון והילדים שלי, שהיו מפוחדים. גם לי נכנסו מחבלים לבניין וראיתי גופות. גם לי רצחו בן משפחה ב07/10 ועברתי דברים קשים".  הוא מסכם: "זה לא יתכן שכול בנאדם שיש לו נשק ישלוף אותו סתם כך".

עסרעייה מספר לנו שאביו "משרת בצבא כבר 27 שנים, הוא קצין בהר חריף. גדלתי כל החיים שלי על ירוק. אבא שלי התקשר להרבה קצינים וגנרלים". עסרעייה כועס: "אני רוצה להגיש תלונה ולהראות מה קרה פה". ההוא עובד שם בתחנת הדלק כבר כשנתיים, לדבריו, הוא "מכיר כמעט את כל החיילים. הם כמו חברים שלי, אני אפילו משחק איתם כדורגל". הוא מפטיר: "חבל. רציתי להתגייס לצבא, אבל עכשיו הפסדתי הכול בגלל זה".