תביעה ייצוגית נגד חברת הביטוח איילון הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בלוד, בטענה כי חברת הביטוח משלמת למבוטחיה רבע ממה שמגיע להם. על פי הבקשה לאישור התובענה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון, פוליסת בריאות של החברה כוללת אפשרות לפיצויים שבועיים במקרה של תאונת עבודה – אך לאחר התאונה, החברה טוענת כי מדובר בפיצוי חודשי ולא שבועי.

על פי התביעה, "הגם שכל המסמכים הרלוונטיים לפוליסת הביטוח נוקבים, בבירור, במינוח "פיצוי שבועי" ולצדו סכום ביטוח (בעניינו של המבקש כאן, למשל, 1,000 ש"ח לשבוע), כאשר מגיעה העת לשלם את הביטוח, איילון מודיעה למבוטח חגיגית, כי למעשה מדובר בפיצוי חודשי, ולכן, במקום סכום של 1,000 ₪ לשבוע תשלם רק 250 ש"ח לשבוע".

"איננו נדרשים להעמקה נוספת, להרחבות או להתפלפלות מיותרת, שכן לקורא ברור לחלוטין, כי פוליסה הקובעת פיצוי שבועי בסך נקוב, מחייבת את איילון לשלם את הפיצוי השבועי בבוא העת, וזאת מכוח מספר הוראות דין המחייבות אותה לעשות כן".

עוד נכתב כי "התנהלותה של איילון מקימה עילות נוספות, לרבות הטעיה, רשלנות ועשיית עושר, אשר כל אחת מהן תזכה את חברי הקבוצה בכספים שאיילון נמנעה מלשלם לו כשהסכימה לשלם רק 25% מערך הכיסוי".