במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) פתחו אתמול בבוקר (שני) חקירה לאור הסרטון שהפך לוויראלי ובו תועדו שוטרים מכים ובועטים בגופם של מפגינים חרדים בבית שמש.

לדברי המשטרה, טרם הופצו הסרטונים ברשתות החברתיות החליט המפכ"ל רנ"צ דני לוי להורות על הקמת ועדת בדיקה נוכח העובדה שהמקרה שנחשף בעיניו "הוגדר על ידו כחמור". עוד הורה להוציא מכלל פעילות מבצעית את השוטרים שהיו מעורבים בתקרית, לרבות מפקדיהם. לאחר מכן הוצאו מפעילות מבצעית שני שוטרים ושני הקצינים, המפקדים של השניים, ששהו בשטח ולא מנעו את האלימות.

אלימות קשה בבית שמש: שוטרים בעטו והיכו מפגינים באלות | תיעוד

אלימות שוטרים כלפי מפגינים בבית שמש (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

עם זאת, גורמים המעורבים בפרטים ביקשו לציין בפני "מעריב": "מבלי לגרוע מחומרת המעשה וההתנהגות המבישה של השוטרים, ומבלי לערער על התמונה העגומה שעולה מהם ופוגעת בתדמית המשטרה. מדובר בסרטונים המהווים קטע קצר ומינורי בהשתלשלות האירועים במקום, שקדמו לאירוע החמור".

"חשוב לציין שמדובר באירוע שתחילתו היה בכנס תעסוקה שאורגן לציבור החרדי ושהתקיים באותו מתנ"ס קהילתי. תושבים המתגוררים במקום, הסובלים מהתנהגות החרדים, הלינו בקריאות למוקד 100 של המשטרה על הפרות סדר חמורות מתחת לבתיהם", כדבריו. "שוטרים שהגיעו למקום ניסו להשליט סדר וחרף פניות חוזרות ונשנות לפנות את המקום ולהימנע מהפרעה לתושבים, הם גילו זלזול ויחס משפיל לשוטרים ולקצינים שנאלצו לעשות שימוש בכוח כדי להשיב את הסדר על כנו".

עוד המשיך והוסיף, "למצער, השימוש בכוח נעשה ככל הנראה באופן חריד ועניינו יטופל ביתר שאת על ידי הגורמים האחראיים".

מהסניגוריה הציבורית נמסר אתמול בתגובה לאירועים: "הסרטונים המזעזעים המתעדים את האלימות המשטרתית בהפגנה בבית שמש משקפים תופעה רחבה של אלימות משטרתית. הסניגוריה הציבורית מתריעה מזה שנים על תופעה קשה זו, ומגנה בכל תוקף פרקטיקות פסולות של אלימות משטרתית באשר היא".