במהלך הלילה (רביעי) אותרו שישה שב"חים הלנו בדירה בליבה של השכונה החרדית, מאה שערים, בירושלים. ששת השב"חים נעצרו והובאו לחקירה, שמנהלת תיקים נוספים כנגד חשודים אחרים שנעצרו בשבוע החולף.

הסאגה ממשיכה: שני בני אדם נוספים נעצרו בחשד למעורבות באירוע פיצוץ הרכב ברמלה
תושב ירושלים שהציג עצמו כמעסה חשוד בביצוע מעשה מגונה בשורד הטבח ב"נובה"

לקראת חצות, התקבל דיווח מאזרח שטען כי הבחין במספר חשודים בבניין וכי הוא חושש שמדובר במסתננים שב"חים. בעקבות הדיווח, הוזעקו למקום שוטרי לב הבירה שהחלו בסריקות בתוך הבניין, שם הבחינו ברעש בוקע מאחורי דלת דירה בקומה השלישית.

על אף דרישתם לפתיחת הדלת, לא זכו בתחילה לשיתוף פעולה מצד החשודים, על כן פרצו השוטרים חלון זכוכית סמוך, ורק בשלב זה נאותו החשודים לפתוח את דלת הכניסה. 

במשטרה מציינים כי בתוך הדירה שהו שישה חשודים שנעצרו מיד על ידי השוטרים. כבר בסריקה ראשונית, הבחינו השוטרים בתעודת זהות ירוקה, פרט שחיזק את החשד כי מדובר בשב"חים. בבדיקה מעמיקה של אותם חשודים, נמצא כי לארבעה מהם כלל אין אישורי שהייה בשטח מדינת ישראל. 

החשודים תושבי יו"ש, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה ואתמול הובאו בפני בימ"ש לדיון בעניינם. עוד מציינים במשטרה כי מקרה זה מצטרף בין היתר לשני שב"חים שנתפסו בסוף השבוע האחרון כשהם לנים בדירה במרכז העיר. שניים אלו נעצרו יחד עם חשודה נוספת, תושבת ירושלים בשנות ה-30 לחייה, שלכאורה דיווחה על אודות חשודים אלו, אך במסגרת החקירה נודע כי היא עצמה הסיעה אותם וכי מדובר בקרובי משפחתה.

בנוסף עלה בחקירת מקרה זה, כי שני שב"חים אלו, תושבי יו"ש בשנות ה-20 ו-30 לחייהם, הועסקו בבתי עסק בעיר ירושלים: מספרה בצפון העיר, ועסק מזון סמוך לשוק מחנה יהודה.

בעקבות כך, עצרה המשטרה לחקירה את בעלי העסקים וחקירתם הושלמה בימים האחרונים. כנגדם הוגשה הצהרת תובע, ובכוונה להגיש נגדם גם כתב אישום. לצד זאת, צפויים צעדים מנהלתיים נגדם כבר בימים הקרובים.