הורים לתלמידים בבית הספר על שם מרים פרץ בשכונת נאות שמיר החדשה ברמלה זועמים לאחר שאתמול בשעות הבוקר נעצרו על ידי המשטרה 10 שוהים בלתי חוקיים בתוך בית ספר שבו מתבצעות עבודות בנייה להרחבת המוסד החינוכי.

כוחות משטרה מתחנת רמלה שהגיעו למקום עצרו את השב"חים והעבירו אותם לחקירה. למרות מעצרם של עובדי הקבלן שמועסקים על ידי הרשות המקומית, עיריית רמלה, במשטרה לא מיהרו להוציא צו הפסקת עבודה לאתר. זאת, חרף העובדה שבחודשים האחרונים קיימת הנחייה כתובה של בחירי המשטרה לרבות מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דני לוי, כי במקומות שבהם נתפסים שב"חים, מעסיקים של שב"חים, מלינים של שב"חים או מסיעים - להוציא צו הפסקת עבודה.

נתניהו מכחיש את הדיווחים: "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה"
עוזי רבי מסביר: השפעתו של נסראללה קטנה בהרבה ממה שהכרנו

מקרים כאלה אירעו במסעדות ובתי עסק נוספים, וכן באתרי בנייה רבים, שגם הוציאו צווי הפסקת עבודה רק לאחרונה. ההורים כאמור זועמים וטוענים כי מדובר במחדל חמור הן של עיריית רמלה והן של משטרת רמלה. אורטל פרג' מהנהגת ההורים אמרה כי "יכול היה להיות פה טבח גדול ואז כולם היו בוכים ומכים על חטא. מעצר של 10 שב"חים בתוך אתר בנייה בשטח בית הספר הוא מעשה חמור ומחדל שגובל בכשל עצום של עיריית רמלה המעסיקה את הקבלן ובעצם בעצמה כרגע מעסיקה שב"חים. נהוג שמבצעים מעצר וגם למעסיקים, הולכים איתם לפחות לחקירה. אז במקרה האמור מי שמעסיק את הקבלן זה עיריית רמלה. טוב היה אם היא הייתה פועלת כדי להוציא את הצו להפסקת עבודה אפילו כצו מנהלי. המעשה חמור במיוחד בימים אלו, כאשר יש חשש כבד לחדירה של מחבלים ומפגעים. יש ניסיונות של תושבי איו"ש להיכנס לשטחי ישראל ללא היתר, ללא רשות. מעבר לכך נתפסו מחבלים שהגיעו כשב"חים לתוך שטחי ישראל".

פרג' הוסיפה כי "רק בעקבות השבתה של בית הספר כפי שהתקבלה מיד לאחר ההחלטה של הנהגת ההורים, הבוקר הפסיקו את העבודה באתר. ההליך לא היה תקין והמשטרה והעירייה חייבות להוציא צו הפסקת עבודה ולבצע סריקות בתוך שטח בית הספר במטרה לבדוק שהמקום נקי מכל שוהה בלתי חוקי או מי שאין לו אישורים". לטענתה "בבית הספר אין שום שומר חמוש. התלמידים יוצאים את שטח בית הספר וחוזרים ממנו ללא שום השגחה".

שב''חים, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
שב''חים, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

מעיריית רמלה נמסר בתגובה: "תושבי נאות שמיר היקרים, הבוקר, עם קבלת מידע על אפשרות של שב"חים בשכונת נאות שמיר ובפעילות יזומה של המשטרה בבית הספר ע"ש מרים פרץ, נמצאו שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) באתר. בעקבות כך, הגיעו למקום כוחות משטרה אשר עצרו אותם, כאשר שאר הפועלים נמצאו עם אישורים תקינים".

"חשוב לציין כי המשטרה מבצעת ביקורות פתע באופן סדיר באתרי עבודה בעיר, ורק שלשום נערכה בדיקה במתחם המדובר, ולא נמצאו חריגות. יחד עם זאת, לאור המקרה, הקבלן זומן לתחנת המשטרה להמשך חקירה, והעירייה רואה את האירוע בחומרה רבה. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין מול הקבלן ולהשתמש בכל הכלים החוקיים שברשותה".

"העירייה פועלת בשיתוף המשטרה כל העת למען ביטחונכם וביטחון ילדיכם, ואנו ערים לכך שאנו נמצאים בתקופה רגישה מאוד. בבית הספר ישנו שומר חמוש ואנו מבצעים סיורים שוטפים על-ידי אנשי ביטחון ומשטרה. פעולות יזומות אלה נועדו להבטיח את רווחתכם ולהעניק תחושת ביטחון לכל תושבי השכונה. בנוסף העירייה פועלת להאצת סיום העבודות במתחם. אנו נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לשמור על ביטחון תושבי העיר, ונדאג לעדכן אתכם בכל התפתחות נוספת".