באסל עבאהרה, בן 23, תושב עראבה שבגליל נעצר לחקירה אמש (רביעי) במהלך פעילות משולבת של שב"כ וימ״ר צפון במשטרת ישראל בחשד לתכנון ירי ופיגוע מטען בסיועם של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) מאזור יהודה ושומרון.

15 שנות מאסר על ניסיון הרצח ביפו במבצע "שומר חומות" - הפרקליטות שוקלת לערער
תושב לוד בן 22 נעצר בחשד שביצע עבירות מין בשני אחיו הקטנים

בחקירתו בשב״כ ובימ״ר צפון עלה כי עבאהרה תכנן לבצע פיגוע משולב של פיצוץ מטעני חבלה, ולאחר מכן ירי כנגד יהודים המגיעים לפקוד קברי צדיקים באזור הגליל.

בחודשים שקדמו למעצרו, הסתייע בפלסטינים תושבי אזור יהודה ושומרון בעלי ידע במטענים, ששהו בישראל ללא אישורים, במטרה להכין מטעני חבלה תוך שהוא מתצפת על יעד הפיגוע. עוד בנוסף, גייס עבאהרה שני קטינים לחולייה הצבאית אותה הקים, והם נעצרו ונחקרו אף הם על ידי השב"כ והימ"ר במשטרת מחוז צפון. 

עולה כי במסגרת החקירה נתפסו מכשירי קשר, אפוד צבאי וחומרים דו שימושיים להכנת מטענים. כאמור פעילות החולייה סוכלה עוד בטרם הייתה מוכנה לביצוע הפיגוע, כשהיא בשלביה הראשונים.

בשב"כ ובמשטרה מציינים כי מחקירתו של עבאהרה הם למדו כי בתחילת המלחמה יידה בקבוקי תבערה לעבר כביש גישה, סמוך ליישוב אבטליון בסביבת מגוריו.

ביום ה - 22/09/2024 הגישה פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) על ידי עו״ד שיקמה נחמיאס, נגד עבאהרה ושני הקטינים המעורבים, כתבי אישום במסגרתם יוחסו לנאשמים עבירות של הכנה למעשה טרור וייצור נשק.