תופעת האלימות בכבישים הפכה כבר ממזמן למכת מדינה. המשטרה יודעת זאת וכך גם בתי המשפט, אך לעיתים השופטים מגלים חמלה, כמו בעניינו של תושב המרכז שהורשע באיומים וחבלה במזיד לרכב, לאחר שיצא מרכבו עם סכין לעבר נהג רכב אחר ואף שבר לו את המראה. למרות כל זאת, שופט בית המשפט טל ענר, הסתפק השבוע בעונש מקל של 180 שעות לתועלת הציבור ופיצוי המתלונן ב-2,500 שקלים.

על פי כתב האישום, האירוע התרחש לפני כ-11 חודשים' כאשר הנאשם נסע בכביש בעיר מודיעין וחש כי נהג אחר מתנהל בצורה לא הולמת על הכביש. הנאשם סימן למתלונן בנוגע לאופן נהיגתו' אך המתלונן התעלם. בהמשך, חצה הנאשם לתוך נתיב נסיעת המתלונן, חסם את דרכו ויצא מרכבו כשהוא אוחז בידיו סכין יפנית שבורה ללא להב. הנאשם התקרב לרכבו של המתלונן, הכה בידו בחלון ושבר את מראת הצד של הרכב ועזב את המקום.

בעוד התביעה דרשה עונש של כחצי שנת עבודות שירות ועמדה על חומרתם של סכסוכי דרך שמסלימים לעימותים אלימים, בא כוח הנאשם ביקש שלא להרשיע את מרשו כלל. הטענה היhתה כי הנאשם הוא "אדם נורמטיבי", שעובד בצורה מסודרת ומביע חרטה עמוקה על מה שעשה ומדובר במעידה חד פעמית. בנוסף' נטען כי הרשעה תסכן את עתידו המקצועי, במיוחד אם יירשם ללימודי וטרינריה.

השופט טל ענר הסכים שהמקרה חמור, אך בסופו של דבר הכריע להקל בעונשו של הנאשם'' אך לא נמנע מהרשעתו בפלילים מאחר ועדיין מדובר בהתנהגות תוקפנית שוודאי גרמה למתלונן פחד וציין בפסק הדין כי "אלימות בכבישים הפכה למכת מדינה", אך התחשב בעברו הנקי וסיכויי השיקום.

"התופעה הלכה והחריפה, בין אם בשל ריבוי כלי הרכב, ובין אם בשל מגמות חברתיות וגורמי לחץ שונים במרחב הציבורי בישראל. תופעה זו פוגעת בשלום הציבור ובתחושת הביטחון של משתמשי הדרך ועל כן קיימים שיקולי הרתעה ממשיים שאינם מאפשרים להעדיף את שיקולי שיקום הנאשם, עד כדי ביטול ההרשעה", סיכם השופט ענר.