לצד עשרות חרדים שהגיעו אתמול (ראשון) ללשכת הגיוס בתל השומר לראשונה כדי להתגייס, התקבצו מאות חרדים מחוץ לבסיס על כביש קריית אונו ופתחו במחאה קולנית, תוך שהם מפנים קריאות נאצה כלפי השוטרים המונעים מהם להפר את הסדר במקום.

המפגינים החרדים חסמו בגופם את האוטובוס המוביל את החיילים לבסיס תל השומר להמשך פיזורם לבסיסי צה"ל לצורך טירונות, כהמשך ישיר לשרשרת החיול שלהם. החל משעות הבוקר, בעקבות המחאה, הכריז מפקד תחנת משטרת מסובים על הפגנה בלתי חוקית וזאת לצורך הפעלה ונקיטה באמצעים.

כאוס באיראן: ההקלטה של חמינאי על כיבוש ירושלים התפוצצה לו בפנים
הטנגו שהביא למקסימום: עם הצטרפותו של גדעון סער, נראה שכמעט כולם מרוויחים

חרף ההודעה, מפירי הסדר החלו בהתפרעויות תוך אלימות, קריאות "נאצים" לעבר השוטרים וחסימת הכביש. השוטרים פעלו לפינוי הכביש. כמו כן, כוחות המשטרה עצרו שלושה חשודים בגין הפרות סדר ותקיפת שוטרים.

גם בלשכת הגיוס בירושלים התקבצו מאות חרדים להפגנה במחאה על גיוסם של חרדים ביום הראשון של הגיוס. החל משעות הבוקר ניסו חלק מהחרדים לחסום את דרכי הגישה ללשכת הגיוס, תוך שהם מטילים עצמם מתחת לגלגלי כלי רכב במזיד ובכך סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך.

הפגנת חרדים נגד הגיוס, מחווה אלון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

השוטרים פינו את המפגינים מהמקום תוך שימוש בכוח. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק. יחד עם זאת, המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלום הציבור.