בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב דחה היום (שני) את עתירתו של אדם בעל עבר פלילי, שמשפחתו נמצאת בסכסוך דמים פעיל עם משפחת פשע, שעתר להעביר את בעלות רכבו לרכב ממוגן ירי בעקבות ערר פנימי שהגיש. 

"לא נחליף את המפקדים": בג"ץ דחה עתירה של הורי לוחמים | פרסום ראשון
נפל עליו תיק: ההסתבכות של סוחר הסמים "לואי ויטון" מהצפון

העותר טען כי מייל מאגף אישור אישר את בקשתו זו להמשך תהליך העברת הבעלות לרכב ממוגן ירי. עם זאת, כאשר התייצב במשרד הרישוי, התברר לו כי בקשתו נדחתה. על פי הטענה הדואר האלקטרוני היווה הבטחה מנהלית שעל משרד התחבורה לאכוף, וזכותו למיגון רכבו נובעת מזכותו לחיים ושלמות הגוף. עוד נטען כי הוא אינו מהווה סיכון ציבורי וכי ניתן היה להתנות את אישור המיגון בתנאים נוספים.

מי שדחתה את העתירה הייתה השופטת יעל בלכר מטעם בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, כאמור, וזאת לאחר שהמדינה טענה בין השאר, כי מיגון הרכב אינו מרתיע ומונע ניסיונות לפגוע אלא גורם לכך שייעשה שימוש באמצעים בעלי עוצמה רבה יותר, שיש בהם כדי לחדור את המיגון.

"המידע שעליו מבוססת עמדת המדינה, הוא מידע עדכני ורלוונטי, ויש בו כדי לבסס את הטענה להעלאת מדרג האמצעים המסכנת את שלום הציבור", כתבה השופטת בהחלטתה.

המדינה, שהתנגדה לבקשה טענה כי יש לדחות את העתירה. נציגי המדינה הציגו חומר חסוי בפני בית המשפט שהבהיר כי לעותר עבר פלילי הכולל עבירות אמל"ח, איומים, ונהיגה מסוכנת. עוד נמסר כי לעותר יש סכסוך דמים פעיל עם משפחת פשע, וכי קיים חשש שהמיגון ברכב יוביל להחרפת המצב ולשימוש באמצעי לחימה יותר קטלניים מצד יריביו, מה שיגדיל את הסיכון לציבור.

השופטת בלכר ציינה בהחלטתה את עמדת המשטרה קבעה כי למרות הסכנה לעותר, מיגון הרכב לא יפתור את הבעיה, אלא עלול להחמיר אותה על ידי העלאת רמת התחמושת שתופעל נגדו.

"ההתמגנות ברכבים מוגנים יוצרת "מירוץ חימוש" בין הצדדים, שמשמעותו סיכון מוגבר הן לעותר והן לציבור בכללותו וחשש ממשי לפגיעה בעוברי אורח תמימים", נכתב בהחלטה.

"ההתמגנות מגבירה את ההתחמשות באמצעים פוגעניים יותר. ואין ליתן היתר להעלאת רמת המיגון של הרכב על מנת שלא להיגרר למצב שבו שסף האמצעים שיופעלו, אם יופעלו, לא יהיה ממדרג חמור יותר, הנושא פוטנציאל נזק חמור הרבה יותר, לבלתי מעורבים ואף לעותר ומשפחתו".

"מהחומר שהובא לעיוני, כי לעת הזו מדובר בסכסוך שהוא 'חי הנושא את עצמו' במנותק מרצח אביו של העותר ז"ל, יש לו 'חיים פעילים משל עצמו' וללא קשר לעיסוקה של החברה שבבעלות העותר. כמו כן, מיגון הרכב אינו מרתיע ומונע ניסיונות לפגוע אלא גורם לכך שייעשה שימוש באמצעים בעלי עוצמה רבה יותר, שיש בהם כדי לחדור את המיגון".