הצהרת תובע הוגשה הבוקר (שני) נגד הרופא ד"ר ואליד באשיר בחשד להצתת יערות הכרמל בתקופה האחרונה. בימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום עם בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

אחרי שהשתחרר: זו "קבלת הפנים" שתכננו לעבריין מנתניה
כי עבודת המטבח לא הושלמו: רב מוכר נעצר בחשד לפגיעה בבעל מקצוע הנמצא בפשיטת רגל

לאחר ששוטרי תחנת נשר ממרחב כרמל במחוז חוף הצליחו לשים את ידם על חשוד מיד לאחר הצתת יערות הכרמל, הוא נעצר, נכלא והבוקר הוגשה נגדו הצהרת תובע, כאמור.

שוטרי תחנת נשר ממרחב כרמל הצילו חיים ומנעו אסון, בכך שעצרו תושב חיפה בחשד להצתת יערות הכרמל במקרים שונים. עת ששוטרי תחנת נשר אשר פרוסים מבצעית בכוחות מתוגברים בגזרתם למניעת עבירות כחלק ממבצע "בלימת חירום", עליו הכריז המפכ"ל, התקבל דיווח על חשד להצתה של יערות הכרמל. כמו כן דווח על רכב חשוד שנמלט מזירת ההצתה.

השוטרים מיד ביצעו חסימות לאיתור הרכב אשר נעצר בסמוך למוקד ההצתה, החשוד תושב חיפה נעצר כאשר יש ברכבו ממצאים הקושרים אותו למעשה.

המצתים שנתפסו אצל באשיר  (צילום: דוברות המשטרה)
המצתים שנתפסו אצל באשיר (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר מעצרו, ביצעו חוקרי תחנת נשר חקירה מואצת תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וקשרו את הרופא בשנות ה-60 לחייו, תושב חיפה אשר עובד כרופא למקרי הצתה נוספים, כך על פי החשד. מעצרו הוארך בבימ״ש מעת לעת.

עם סיום החקירה, הצליחה המשטרה לגבש תשתית ראייתית נגד החשוד, כאמור הוגשה הצהרת תובע על ידי הפרקליטות ובכוונתם להגיש כתב אישום בימים הקרובים בבית המשפט בחיפה בליווי בקשת מעצר עד תום ההליכים.

הרופא קשר את עצמו למעשים והודה. לדבריו עשה את זה מעצבים. גורמים בכירים במשטרה מציינים בפני מעריב: "מדובר בשני מקרים, האחד באוגוסט, הצתה של עצים, והשני לאחרונה כשאלמלא הגעת הכוחות למקום היינו חווים אירוע של אסון הכרמל 2". מדובר ברופא מוכר שביצע הצתה מכוונת של שטח נכבד. ברשותו נתפסו בדים ופלנלית.