30 שנים ותשעה חודשים אחרי רצח נהג המונית דרק רוט במהלך שוד, מאחוריו עמדו קטינים, בחמישי שעבר נכשל אירוע דומה באשקלון. שני קטינים כבני 16 שתועדו במצלמות הרכב נעצרו על ידי המשטרה כבר בראשית השבוע, ובית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרם בשלב הזה בשלושה ימים.

ב־9 בינואר 1994 נרצח נהג המונית דרק רוט על ידי ארבל אלוני ומשה בן איבגי, שני קטינים שהיו אז בני 14, לאחר שניסו לשדוד אותו באמצעות סכין שהצמידו לצווארו. כיוון שהנהג סירב לדרישתם הם דקרו אותו למוות ונמלטו עם כספי הפדיון היומי שלו.

אחרי מהומת ענק במליאת הכנסת, סער הושבע כשר
יחידות מיוחדות של צה"ל נכנסו ללבנון: כל מה שאפשר לספר

יותר מ־30 שנה אחרי, תקפו שני קטינים על פי החשד נהג מונית באשקלון, שעה שנכנסו למושב האחורי ובעודו נערך לנסיעה הצמידו סכין לצווארו ודרשו את כספו.

בניגוד לדרק רוט המנוח, הפעם האירוע תועד במצלמות הרכב, ונהג המונית שהתנגד לדרישתם ונאבק בתוקפיו גרם להם להימלט מהמקום. חוקרי משטרת אשקלון החלו מיד בפעולות חקירה נרחבות תוך איסוף ראיות וממצאים במקביל להפעלת מאמץ מודיעיני, שהובילו לאיתור זהותם של החשודים כבני 16 תושבי אשקלון, ופתיחת המצוד אחריהם לאחר שניסו להסתתר. 

ביום ראשון האחרון הצליחו השוטרים לעצור את שני החשודים, בעוד אחד מהם ניסה להימלט מחלון בית, שם נתפס על ידי השוטרים. בתום חקירתם הובאו השניים לבית משפט השלום באשקלון שהאריך את מעצרם. 

עו"ד רז קרן ישועה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אחד מהקטינים שחשודים בשוד נהג המונית, אמר: "אנו נמצאים בראשיתה של החקירה. בשלב זה, לא ברור אם הקטין קשור לאירוע. אנו מקווים שבסיום החקירה הוא ישוחרר לביתו".