תושב ג'אסר א זרקא שנשפט למאסר בגין עבירות אמצעי לחימה (אמל"ח) ונשק, נעצר הבוקר (שני) על ידי לוחמי הכליאה של שירות בתי הסוהר והועבר לחקירת המשטרה ושב"כ. זאת לאחר שבחיפוש בכליו נמצא בתוך הקוראן ציור של פסוקי השאהדה כפי שמופיעים בדגל דאעש ארגון הטרור של המדינה האיסלמית.

בהתאם להנחיית נציב שירות בתי הסוהר רב ניצב קובי יעקובי, מבצעים לוחמי הכליאה באופן תדיר פעילויות מבצעיות וחיפושים בתאיהם של אסירים פליליים וביטחוניים בכל פעם בכלא אחר ובתא אחר. "אנחנו לא מתכוונים להרפות מהאסירים או לתת להם לחשוב ולו לרגע שהם יכולים להתנהג בכלא בחופשיות. כל דבר שיעלה חשד ייבדק עד תום וכל מידע ייבחן וללא משוא פנים". אומר ל"מעריב" גורם בשב"ס.

בשב"ס מציינים כי האירוע החריג הזה משקף פעם נוספת את ההתמודדות היומיומית של לוחמי הכליאה לא רק ברמת האיום הפיזי הנשקפת מאסירים אלא גם באיום הרעיוני.

דגל דאעש (צילום: ללא קרדיט)
דגל דאעש (צילום: ללא קרדיט)

בשבוע שעבר, רוקח בבית מרקחת בפתח תקווה נעצר בחשד לתמיכה בארגון הטרור דאעש של המדינה האסלאמית. זאת, לאחר שצעיר שקיבל ממנו שירות הבחין בטבעת הנושאת את הכיתוב "אללה ושליחו מוחמד". בסיום החקירה בית המשפט המחוזי בלוד - החליט לשחרר את החשוד.

עו"ד תלאוי אמר בדיון על הערעור שהגיש בנוגע לרוקח כי "מדובר באדם ללא עבר פלילי, שענד טבעת עם משפט שנאמר מידי יום על-ידי כל אדם מוסלמי. גם אני עושה את זה בתפילות, בערך 50 פעם ביום". נציגת המשטרה אמרה כי "הגרסה שהציג החשוד בחקירה מאוד מיתממת. העבירה היא על הזדהות עם ארגון טרור ולא על תפילה. הוא בחר להסתובב עם חפץ שבשלב זה הפך לארגון טרור". עם זאת בשונה מפעמים קודמות הפעם כאמור מדובר באסיר פלילי.