שבעה אזרחים נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע ירי ברחוב שדרות ירושלים ביפו, אותו ביצעו שני מחבלים באחת מתחנות הרכבת הקלה ברחוב. באירוע נפצעו שישה בני אדם, מתוכם ארבעה באורח קשה ושניים באורח אנוש. מאבטח הרכבת ושני סיירים מסיירת סלע של עיריית ת"א, יחד עם השוטרים, חיסלו את המחבלים - מחמד חלף סאהר רגב וחסן מוחמד חסן תמימי, שניהם שוהים בלתי חוקיים בשנות ה-20 לחייהם ותושבי העיר חברון.

עד ראייה מסר למעריב: "בשעה שבע בערך עברתי פה ברחוב. היו פה צהלולים ותעלולים מהאיזור שנפגע פה מאחורינו, ואז ראיתי פה בחור רזה גבוה עם אקדח רץ ויורה לעבר כל כיוון. כל מי שמזדמן ומופיע מולו, הוא יורה".

תקיפה איראנית בקנה מידה גדול בטווח הזמן המיידי; פיקוד העורף בהודעה חריגה
פוגע סדרתי ברשת: אינוס וסחיטה באיומים של קטינות בטיקטוק ובאינסטגרם

כוחות ההצלה בזירת הפיגוע ביפו (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
כוחות ההצלה בזירת הפיגוע ביפו (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

"הוא פגע באזור הרכבת בשתי בחורות שראיתי, ממש מוטלות על הרצפה ועוד בחור שפנה עם האופניים בפינת רחוב ליברטין. הוא עבר עם האופניים, הוא ירה עליו, הוא נפל על הרצפה. התרמיל ממש עבר לו סנטימטרים מהראש, ואזרח שעבר שם עם אקדח ירה עליו שם באיזור ליברטין. חיסל שם את המחבל מה שאני גם פה מכאן לבן גביר: ערביי יפו מאד מאד נותנים גושפנקא גם על הגברת הטרור הזאתי, וגם כן צריך לדעת שמחבל פה בתוכנו צריך לטפל בו ביד חזקה הפיגוע פה יכל להיות יותר המוני".

זירת הפיגוע (צילום :מעריב)

המחבלים שפתחו בירי ביפו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
המחבלים שפתחו בירי ביפו (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')


מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר כי "אנחנו מדווחים על שישה נפגעם, שניים  מתוכם שמוגדרים קשים ומפונים לבית החולים וולפסון בחולון. ישנם עוד ארבעה נפגעים שמועברים לאיכילוב".

ד"ר איל חשביה, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי איכילוב בת"א, מסר: "לאיכילוב הגיעו ארבעה פצועים, פצוע אחד קשה מאד ושלושה פצועים קשים - כולם מפציעות ירי, שניים מפציעות ירי חמורות לגפיים התחתונות, שניים עם פציעות ירי מורכבות לראש ולגו. כרגע 2 פצועים ירדו לחדר ניתוח והם מנותחים, פצוע נוסף יורד מהCT לחדר ניתוח ופצועה נוספת מיוצבת כרגע ותרד מאוחר יותר לניתוח אורתופדי. אנחנו צפויים כאן לקבל כנראה עוד פצועים, אנחנו ערוכים ומוכנים יש עוד פצועת ירי שעוברת אלינו לבית חולים וולפסון ירי לראש אנחנו גם מוכנים לזה".

מפכ"ל המשטרה, דני לוי: "לא היה לנו מידע, אנחנו יודעים את המסלול של הפיגוע הזה, הם עלו לרכבת. ברכבת הם ביצעו ירי ודקירה. גם אזרח ושןטרים שהגיעו לזירה חיסלו את המחבלים, האירוע שהתרחש תחת מתקפת טילים קשה".

מפקד מחוז ת"א, חיים סרגרו: "הגענו לזירה שהיא מרוכבת, אנחנו מבינים שזה סוף האירוע, הציבור חייב לגלות עירונות. אנחנו מתגברים כוחות".

זירת פיגוע הירי ביפו, שדרות ירושלים (צילום :תיעוד מבצעי מד"א)
זירת הפיגוע ביפו (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר לנוכח הפיגוע: "לאור המצב הבטחוני, סיכמתי הערב עם מפכ"ל המשטרה כי 13,000 מתנדבי כיתות הכוננות ייפרסו באופן מידי בכל רחבי מדינת ישראל".

עדי רוזן, תושבת יפו שנסעה ברכבת בזמן הפיגוע, שיחזרה את רגעי האימה: "ישבתי ברכבת, בדרך הביתה אחרי יום עבודה, כשפתאום שמעתי יריות חזקות מבחוץ. בהתחלה חשבתי שזה רעש אחר, אבל אז הבנתי שזה ירי. אנשים התחילו לצרוח, ניסו לרוץ לכיוון הדלתות, אבל הירי המשיך. היה נורא מפחיד, לא ידענו מה קורה".

מוחמד אבו סאלח, תושב יפו שהיה בסמוך לתחנה, תיאר את הסיטואציה: "עמדתי בתחנה, חיכיתי לרכבת, כשלפתע שמעתי יריות מכיוון אחד הקרונות. ראיתי אנשים רצים בבהלה החוצה, חלקם נופלים על הרצפה. זה היה רגע של בהלה מוחלטת, ניסיתי למצוא מחסה מאחורי עמוד. היריות לא הפסיקו, הרגשתי שהזמן עוצר מלכת".

נופר כץ, עוברת אורח שעמדה בקרבת מקום, תיארה את הפאניקה: "הייתי עם הילדה שלי בדרך הביתה, כשפתאום שמענו יריות מהכיוון של הרכבת. אנשים רצו לכל עבר, ממש ברחו בבהלה. ניסיתי להרחיק את הילדה מהאזור כמה שיותר מהר. זה היה פשוט סיוט, דמיינתי שזה יכול היה להיות אנחנו".