המשטרה פרסמה הערב (חמישי) הקלטה של שיחת טלפון שהגיעה למוקד 100 של משטרת ישראל במהלך פיגוע הירי שאירע ביפו ביום שלישי ובו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו 16 אחרים בדרגות שונות.

בשיחה של האזרח שנכח במסגד בזמן האירוע עם המשטרה ופורסמה ניתן לשמוע כי האדם שהתקשר, מתפלל במסגד, הזעיק את המשטרה והעביר דיווח עם התרחשות האירוע. 

חיסול יד ימינו של סינוואר - פגיעה אנושה בריבונות חמאס ברצועה
מאז שעות הבוקר: כ-200 שיגורים לעבר יישובי הצפון, 20 נפילות במטולה

בשיחה עם המוקדנית אמר: "שלום, אנחנו במסגד בשדרות ירושלים, מישהו נכנס עם רובה M16". המטלפן סיפר למוקדנית כי במקום מתקיימים שיעור ותפילה, מסר את הכתובת של המקום וציין כי "היורה נכנס למסגד, אמר 'אף אחד לא יוצא אחרת נהרוג אותו', ויצא".

בהמשך מסר את תיאורו של היורה למוקדנית וציין כי בתוך המסגד החלה מהומה. "הוא אמר לנו שמי שיצא החוצה הם יירו בו".

תיעוד דרמטי מהפיגוע ביפו (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

נזכיר כי כשעתיים לאחר הפיגוע בשדרות ירושלים בעיר הגיע לזירה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר איים שאם יתברר כי המחבלים שביצעו את הפיגוע השתמשו במסגד אל-נוזהא הסמוך לזירה, יש להרוס אותו. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)

יצוין כי במסגרת החקירה פועלים חוקרי המשטרה ושב"כ במטרה להתחקות אחר נתיב ההגעה של שני המחבלים שעשו דרכם לישראל וביצעו את הפיגוע הרצחני.

התמונה הראשית והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]