שוטר ומתנדב של המשטרה הורשעו הבוקר (ראשון) בתקיפה בנסיבות מחמירות על ידי שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, בעקבות אירוע אלים שהתרחש לפני מספר שנים בחולון במהלך מגפת הקורונה. האירוע החל כאשר אזרח לא עטה מסכת קורונה וסירב להזדהות בפני השוטרים. 

השופט מסארווה כתב בהחלטתו כי ניתן לסכם את התיק במשפט אחד שאמר המתלונן: ״יכול להיות שהייתי חוצפן אבל זה לא סיבה לכסח אותי״ וקבע שלא מדובר בהפעלת כוח סביר וכן שזה מקרה שאין להקל בערכו. השופט קבע כי ההחלטה כי לעצור את האזרח היתה החלטה נכונה, אך השימוש בכוח מופרז במהלך המעצר לא היה נכון וסביר. 

עוקץ בחסות המלחמה: תושב רמת גן הואשם בהונאת תורמים וארגוני סיוע

בית משפט השלום בתל אביב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
בית משפט השלום בתל אביב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)


על פי כתב האישום, השוטר בן אפגן והמתנדב אבישי כהן המשיכו בניסיון לעצור את האזרח גם לאחר שהציג את תעודת הזהות שלו. אפגן השתמש בשוקר על האזרח, גרם לו ליפול, ולאחר מכן בעט בו והנחית לפחות חמש מכות אגרוף בפלג גופו העליון. כהן גם הטיח לפחות שלוש מכות אגרוף בראשו של האזרח.

עדי ראייה דיווחו כי חברי האזרח התחננו בפני השוטרים להפסיק את התקיפה, אך ללא הועיל. האלימות נמשכה, כאשר אפגן אף הטיח את השוקר החשמלי בראשו של האזרח.

כתוצאה מהתקיפה, האזרח סבל מפציעות חמורות, ביניהן חתך מדמם בראש שהצריך טיפול רפואי, חבלות בראש ובפנים, וסימני חבלה במותניים. חולצתו של האזרח נקרעה במהלך האירוע.

הסנגורים הדגישו כי השימוש בכוח היה מוצדק נוכח ההתנגדות הפיזית של האזרח, וכי השוטרים פעלו במסגרת תפקידם. מנגד, התביעה טענה כי מדובר בשימוש מופרז ולא מידתי בכוח, וכי האירוע יכול היה להסתיים ברגע שהאזרח הציג את תעודת הזהות שלו.