פרשת עוקץ והונאה בהיקף הנאמד בכ-12 מיליון ₪ נחשפה במסגרת חקירה סמויה, שניהלו חוקרי יחידת ההונאה של מחוז חוף במשטרה. החקירה הגיעה לסיומה בשעות הבוקר עם מעצרם של תשעה חשודים ותפיסת 200 אלף ₪ במזומן שהוסלקו בתוך כספת, וכן עשרות כרטיסי סים, שהיו בשימוש לביצוע ההונאה.

מהחקירה עלה החשד, לפיו המעורבים השתלטו על חשבונות בנק של קורבנותיהם, וביצעו העברות כספים במרמה באמצעות זיופי כרטיסי סים למכשירים ניידים. במהלך החודשים האחרונים, חוקרי יחידת ההונאה של מחוז חוף ניהלו חקירה סמויה בעקבות דיווחים שהתקבלו אודות העברות כספים ומשיכות אקראיות שביצעו ממספר חשבונות בנק של אזרחים תמימים.

בשלב המוקדם של החקירה, החוקרים פעלו להוצאת צווים וביצוע מעקבים, לרבות יצירת שיתופי פעולה עם המוסדות, חברות הסלולר והבנקים, אשר לקוחותיהם נחשבו לקורבנות. במהלך החקירה פיצחו החוקרים את שיטת הפעולה של החשודים: הם פנו לחברות הסלולר ולבנקים, הזדהו בפרטי זהותם של הקורבנות אותם קיבלו מאקטיבציה של כרטיסי סים, הכניסו את הכרטיסים למכשירים הניידים שלהם, ובכך העבירו את הפרטים מתוך הסים לטלפון. בדרך זו, השתמשו בחשבונות הקורבנות לביצוע פעולות בנקאיות לא חוקיות.

כאמור, הבוקר (ראשון), עם מעבר החקירה לשלב הגלוי שלה, פשטו בלשי יחידת ההונאה, יחד עם בלשים ממחוז חוף, לוחמי יס"מ ומג"ב חוף, בלשי היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב מנשה והדסק המחוזי, על בתיהם של תשעה חשודים מכפר קרע ומוסמוס, שנמצאים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם. הם נעצרו לחקירה במחוז חוף, ובסיומה נכלאו. היום, בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה, תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.