גיבורים בכחול: במהלך השנה האחרונה שכלה משטרת ישראל 67 שוטרים ושוטרות שחירפו את נפשם בהגנה על אזרחי ישראל, 58 מתוכם ב-7 באוקטובר.

בבוקר השבת השחורה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס נגד מדינת ישראל שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ובכללם לוחמי ולוחמות מג"ב פעלו בחירוף הנפש להגן על תושבי הדרום ועל משתתפי פסטיבל הנובה. 

בדיוק שנה למתקפה האכזרית: חמאס שיגר מטח ראווה לעוטף, אזעקות הופעלו בגליל
ישראל בגדה באזרחיה, ואין שום החלטה קבילה מלבד להחזיר אותם | בן כספית

סיפורי גבורתם מלמדים כי השוטרים שימשו מגן אנושי, חילצו בני ערובה תחת אש, מנעו בגופם חטיפת אזרחים, חתרו למגע פנים אל פנים מול חוליות המחבלים הרבות והצילו חיים. בעוז וגבורה תחת אש, מעטים מול רבים, הצליחו השוטרים והלוחמים למנוע את התפשטות מסע הרצח לאזורים נרחבים יותר, תוך שערכי משטרת ישראל ניצבים לנגד עיניהם - הצלת חיי אדם, נחישות וחתירה למגע.       

באותו הבוקר 58 שוטרים ולוחמי מג"ב הקריבו את חייהם בהגנה על יישובי הדרום ואזרחי מדינת ישראל ובלמו בגופם את מסע הטבח הנפשע ומעשי הזוועות של מחבלי חמאס-דאעש. 

67 חללים ממשטרת ישראל נפלו במהלך השנה האחרונה במהלך מלחמת "חרבות ברזל". אתמול 6.10.24, נפלה חלל לוחמת אמיצה בפיגוע הרצחני שאירע בבאר שבע - שירה חיה סוסליק ז"ל.

שירה חיה סוסליק שנפלה בפיגוע בבאר שבע (צילום: דוברות מג''ב)
שירה חיה סוסליק שנפלה בפיגוע בבאר שבע (צילום: דוברות מג''ב)

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ דני לוי, אמר כי "השוטרים והלוחמים של משטרת ישראל, הם שהגיבו ראשונים בעשרות זירות בשבת השחורה ובמלחמת 'חרבות ברזל'. אומץ ליבם והחתירה למגע, מבטאים את מחיר הגבורה וההקרבה, עת הגנו בגופם על אזרחי מדינת ישראל ורבים מהם שילמו בחייהם. סיפור גבורתם של הנופלים מהווה מורשת מבצעית בה מגולמים ערכי הארגון של הקרבה עצמית ואומץ לב , להגן על אזרחי ישראל ועל המדינה בכל מחיר, גם במחיר חייהם של השוטרים".

שלושת השוטרים שנרצחו בפיגוע בצומת תרקומיא: רוני שקורי, הדס ברנץ, אריק בן אליהו (צילום: דוברות המשטרה)
שלושת השוטרים שנרצחו בפיגוע בצומת תרקומיא: רוני שקורי, הדס ברנץ, אריק בן אליהו (צילום: דוברות המשטרה)

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "מרכינה ראש לזכרם של הנופלים, שלעד שמותיהם יהיו חרוטים בליבנו. נזכור את הנופלים, נחבק את משפחות השכול לעד , נתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים ונייחל להשבתם של כל החטופים,  בהם שוטר משטרת ישראל".

לאתר "לזכרם" לחצו כאן