אירוע חריג במיוחד ויכול היה לגרום לנפיצות בהר הבית, נעלם מתחת לראדר והוא קשור לשני יהודים שהחליטו בשישי האחרון בשעות הצהריים בתוך ראש השנה, לפרוץ מבעד למחסום שבו עמדו כוחות משטרה באחת הכניסות להר הבית, רצו אל תוך שטח ההר ותקעו בשופר, כל זאת בשעה שבמקום התקיימה תפילה עם המוני משתתפים מוסלמים ובניגוד להנחיות.

יתרה מכך אותם מעורבים, הפרו הוראה חוקית וצו שעליו חתם מפקד המחוז, לפיו הם מורחקים מלעלות להר הבית בשל הפרת הוראה קודמת.
שוטרים שהגיבו במהירות עצרו את השניים ובתום חקירתם הם הובאו לבית המשפט במוצאי שבת שם הוארך מעצרם עד אתמול (ראשון) במטרה לאפשר למשטרה להשלים את החקירה בעניינם.

בבית המשפט טענה נציגת המשטרה כי מדובר באירוע חמור שיכול היה להצית אש אשר הייתה יכול לגרום להתלהטות היצרים ולהסלמה תוך סיכון חייהם של השניים וסיכון חיי שוטרים שפועלים בשטח ההר וזאת מאחר ומדובר באזור נפיץ ביותר ובעיקר בימים אלו של מלחמה שבהם הרגישות במקום היא גבוהה במיוחד.

תפילה בהר הבית  (צילום: רויטרס)
תפילה בהר הבית (צילום: רויטרס)

השופט איתן ארנון מבית משפט השלום בירושלים שהאריך את מעצרם של השניים ביממה, החליט שלא לקבל את בקשת המשטרה במלואה, אולם ציין בהחלטתו: "עיון בתיק החקירה לרבות צפייה בסרטונים המתעדים את האירוע, מבססים את החשד הסביר ברף ובעוצמה הנדרשים. האירוע המיוחס למשיבים הינו אירוע שמבסס עילת מסוכנות, במסגרתו התפרצו דרך מחסום בו מצוי כוח שיטור, לתוך שטח הר הבית, ביום תפילה למוסלמים".

השופט הוסיף: "לא יכולה להיות מחלוקת, כי פוטנציאל הסיכון במעשה מסוג זה- לשלום הציבור וכן למשיבים עצמם , הינו גבוה. בנוסף ומעיון בתיק החקירה עולה כי אין המדובר באירוע ראשון או יחיד מצד המשיבים , וביחס לשניהם תלויים ועומדים צווי הרחקה בתוקף מהר הבית שהוצאו על ידי מפקד המחוז. שני החשודים הינם בחורים צעירים נעדרי עבר פלילי. שניהם אינם משתפים פעולה עם השוטרים ואכן זאת זכותם אולם בכך יש גם כדי להכביד על היכולת לסיים את החקירה ".