המשטרה והמשרד לביטחון לאומי באמצעות השר איתמר בן גביר, הודפים את הביקורת והסערה ברשת החברתית וכן את עמדתה של הפרקליטות לכאורה על ההחלטה שקיבלה המשטרה במחוז הצפוני , לחסום את עיניה של אשת החינוך מטמרה שנעצרה בגין פרסום סרטון ברשת המהווה על פי החשד מעשה שיש בו כדי לגרום להפרת סדר. 

מדובר בסרטון שהעלתה אשת החינוך בבית ספר בנצרת עם הכיתוב "ביום הזה 7.10.2023" ובו היא רוקדת בתוך המוסד החינוכי לעיני הצוות והתלמידים לצלילי השיר "another good time" . אגב, תוך כך האריך בית משפט השלום בנצרת את מעצרה של אשת החינוך בשלושה ימים ועד ליום חמישי . 

״פאקינג בן זונה״: ספר חדש חושף פרטים חדשים משיחות בין הנשיא ביידן לנתניהו

בפרקליטות מיהרו לציין כי במקרים של עבירות הסתה מחוייב היה לקבל את אישור הפרלקיטות בטרם פתיחה בחקירה אלא שבמשטרה מדגישים כי החקירה נפתחה בחשד למעשה שיש בו כדי לעורר הפרת סדר. גורמים במשטרה לא מתקשים לומר כי עמדת הפרקליטות , למרות חומרת המעשה של אותה אשת חינוך, מקורה בהודעה שפרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לפיה הוא זה שהעביר את הנושא לטיפול המשטרה. 

לדברי אותם גורמים, עם עובדות לא ניתן להתווכח שכן הסרטון עלה בפרופיל של אשת החינוך והיא המצולמת בו. לאחר שהבינה שמדובר במעשה חמור היא ניסתה לשבש חקירה ומחקה את הסרטון כביכול. 

מיד אחרי שבפרקליטות ציינו "במקרה זה לא התבקש אישור חקירה, ומשכך מטבע הדברים גם לא ניתן אישור". והוסיפו: "הגם שההחלטה בדבר המעצר ודרך המעצר נתונה לשיקול דעתה של המשטרה, בנסיבות המקרה שפורסמו לא ברורה החלטת המשטרה לאזוק את החשודה ולכסות את עיניה בפלנלית", נמסר. המשטרה מייחסת לה עבירות של התנהגות שעלולה לגרום לפגיעה בשלום הציבור".

נציין , כי אשת החינוך נעצרה בלילה שבין שני לשלישי בביתה ולאחר מכן פורסמה תמונתה שעיניה חסומות בפלנלית . האירוע הזה עורר סערה ברשת ובעיקר חשף תגובות חמורות לכאורה מצד גורמים ערביים. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לביקורת של הפרקליטות כלפי המשטרה: "יש בית משפט בישראל, הפרקליטות חייבת ללמוד לכבד את החלטותיו. טוב עשתה המשטרה שעצרה את 'אשת החינוך' שהעלתה סרטון עם גילוי שמחה כלפי טבח 7 באוקטובר. אפס סובלנות מול מי שמצודד בגרועים שבאויבינו, וטיפול בצורה משמעותית, כמו שמגיע לאנשים מן הסוג הזה. הזוי שיש גורמים בפרקליטות שלא מפנימים שבישראל יש שלטון חוק".

מהמשטרה נמסר כי היא מגבה את ההחלטה לחסום את עיניה של אשת החינוך בפלנלית ומציינים כי: "מדובר בשיקול דעת של השוטר המבצע את המעצר, הדבר קורה גם במגזר היהודי וגם במגזר הערבי, ולכן מדובר בהחלטה ראויה". 

באשר לסערה ברשת, גורמים המעורים בפרטי הפרשה, הודפים את חלק מהתגובות ומציינים: "זה פשוט הזוי שגורמים ברשת מעלים תגובות בטענה לכאורה לנסיבות שבגינן החשודה ביצעה את המעשה, זאת בשעה שהיא בעצמה לא העלתה טענות כאלה בחקירה שלה. הטענה לכאורה שמדובר בסרטון שעלה לפני שנה והוא קפץ בפייסבוק הזויה שכן אם אכן הטענה נכונה הרי שמדובר במעשה חמור שבעתיים ולפיו ביום הטבח הרשתה לעצמה אשת חינוך  לצלם סרטון שכזה הרי שמדובר בריקוד על דם של חללים.  מכל מקום אנחנו מבינים שהסרטון צולם ביום שני הוא יום הזכרון לאותו טבח נורא ואירוע שכזה בהחלט יכול להתסיס ולעורר הפרת סדר ופגיעה בשלום הציבור בדיוק כפי שקורה ברשת החברתית".

בסיום הוסיפו: "החשודה שנעצרה, מחזיקה בכ-16 אלף עוקבים ברשתות החברתיות, והמעשה הנתעב שלה זכה ל-90 אלף לייקים. אם את זה לא צריך להוקיע, אז מה כן?. כל ניסיון להטיל דופי, חוטא לאמת ומקל ראש במעשה בזוי שנעשה. המשטרה יודעת לטפל באירועים האלה". והדגישו כי בית המשפט האריך את מעצרה.