בית הדין הארצי לעבודה ביטל פסק דין של בית הדין האזורי, שהכשיר מינוי של גזבר בעיריית באקה אל גרבייה, אף שלא עמד בתנאי הסף מבחינת ניסיון ניהולי ומקצועי. תנאי המכרז לתפקיד היו ניסיון תעסוקתי של שבע שנים לפחות בתחום הכספים, בהכנת תקציבים וניהולם, מתוכן שנתיים לפחות בגוף שניהל תקציב שנתי של 30 מיליון ש״ח לפחות, ובנוסף ניסיון בניהול צוות עובדים של 3 שנים לפחות. 

בהתאם לכך, האדם שמונה לתפקיד שימש כגזבר במשך שנתיים (2013-2014), מנהל חשבונות במשרד רו"ח, כמנהל חשבונות ראשי בחברה פרטית וניהל צוות של 5 עובדים. 

הפרשן האיראני הימם את הערוץ הסעודי בשידור חי: ייתכן כי קאאני סוכן מוסד

עמותת "עורכי דין למינהל תקין" הגישה תביעה לבית הדין האזורי בחיפה וביקשה לבטל את המינוי בטענה שהגזבר שנבחר אינו עומד בתנאי הסף מבחינת הניסיון המקצועי והניהולי. בית הדין האזורי קיבל את התביעה וקבע, כי בשנותיו הראשונות הוא שימש כמנהל חשבונות ואילו רואה החשבון שעבד בכפיפות אליו הוא זה שעסק בענייני ניהול התקציב. בנוסף קבע בית הדין האזורי כי לא הובאו די ראיות לכך שהגזבר ניהל לפחות 2 עובדים במשך 3 שנים.

הערעור שהגישה העירייה על פסק הדין באמצעות עו״ד נתנאל עותמי ממשרד עפר שפיר – התקבל. בית הדין הארצי הפך את פסק הדין וקבע כאמור, כי לא ראוי שערכאה שיפוטית תחליף ועדת מכרזים. השופטים לאה גליקסמן, רועי פוליאק וחני אופק גנדלר, קבעו כי הליך קבלת ההחלטות של ועדת המכרזים היה תקין ויתרה מכך, העירייה אף ביקשה השלמת מסמכים מהגזבר שיבהירו את ניסיונו המקצועי והניהולי.  

בית הדין הארצי ציין כי ניתן היה לקבוע תנאי סף מחמירים יותר, אך בהינתן כי אלו תנאי הסף שנקבעו במכרז, יש לפרש את תנאי הסף כך שיקיימו את הצעות משתתפי המכרז.

"הערכאה השיפוטית אינה מהווה "ועדת מכרזים עליונה" ואינה אמורה לשים עצמה בנעלי הרשות המנהלית ולבחון את הראיות המנהליות שעמדו בפניה, או לאסוף ראיות חדשות על מנת לקבוע ממצאים עובדתיים בשאלות העומדות לפתחה", קבע בית הדין הארצי, "בחינת הליך קבלת החלטת הוועדה והשיקולים שעמדו בבסיסה מלמדים, כי ההחלטה התקבלה בהליך תקין ואינה חורגת ממתחם הסבירות או נגועה בשיקולים פסולים".