אירוע חריג בבית ספר אמיר בפתח תקווה: ערנותו של מאבטח, תעוזתו ואומץ ליבו הובילו למעצר של שוהה בלתי חוקי (שב"ח ) שהשליך תיק אל תוך שטח בית הספר , טיפס מעל לגדר והחל בריצה פנימה. המאבטח שזיהה את החשוד , דלק בעקבותיו, ריתק אותו אל הקרקע תוך שהוא מצמיד אקדח לגופו ומזעיק למקום את המשטרה שביצעה את מעצרו.

מבירור ראשוני עולה כי אותו שב"ח נמלט משוטרים שדלקו בעקבותיו ובעקבות שב"ח נוסף. בדרכו הוא ניסה להימלט אל תוך בית הספר ההומה במאות תלמידים ואולם , נחישותו של המאבטח העירוני, הובילה לסיכול האירוע במיידי. הודעה על האירוע החריג הועברה לידיעת הורי התלמידים תוך העברת מסר לפיה הילדים שלהם בטוחים ומוגנים. במקביל ממשיכים במשטרה במרדף אחרי השב"ח השני שנמצא בבריחה.

בהמשך, ארע אירוע חריג נוסף לאחר שסכין מטבח גדולה נמצאה בשעות הבוקר בחדר השירותים בבית ספר חרדי לבנות בית יעקב בשכונת גני הדר.  מנהלת בית הספר דיווחה על האירוע וכוח משטרה שהגיע למקום אסף את הסכין והעביר אותה להמשך מיצוי ראיות וזיהוי במעבדות המשטרה.

הורים לתלמידות בית הספר ותושבים המתגוררים בסמיכות חוששים: "יש כאן אתר בנייה בצמוד לבית הספר שרק פחות מפריד בינו לבית הספר. אף אחד לא יודע למי שייכת הסכין וכיצד הגיעה לחדר השירותים וזה מלחיץ עוד יותר".

אימא לתלמידים בבית הספר: "אני בשוק. קיבלתי את ההודעה אני מבינה שזה נרגע מעט אבל עדיין מחפשים אחר שב"ח נוסף וזה מלחיץ. כולם היו בהיסטריה כשזה קרה ואני לא יודעת מה לעשות. אני בטירוף שני הילדים בכיתות ד ו- ה לומדים שם . זה סיוט מהלך. חייבים לעשות שם יותר סיורים ופיקוח יש שם הרבה אתרי בנייה באזור וחלק מהילדים מגיעים ברגל, ממול יש בית ספר נוסף ולא מעט גני ילדים ופשוט מפחיד".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג התייחס לאירוע: "המאבטח גילה נחישות וביצע מעצר בתוך שניות וראוי לציין את פעילותו. יחד עם זאת פעילות העירייה ואגף הביטחון מאז פרוץ המלחמה מוכיחה את עצמה . תגברנו את מערך האבטחה והביטחון בעיר במאות אחוזים, הוספנו סיירים על אופנועים, הקמנו את היחידה הטקטית שהיא ייחודית לעיר, סיירת הביטחון שפועלת 24/7 , סיירת הוונדליזם, ביטחון בישובים ובשטחים הפתוחים , תגבור השיטור העירוני ועובדי עירייה נוספים שהוסטו מתפקידים לטובת מערך הביטחון בתקופה זו. מעגלי האבטחה שיצרנו הוכיחו את נחיצותם שכן האירוע החל בזיהוי של שני חשודים בניסיון התפרצות לרכב ומיד לאחר מכן נפתח אחריהם מרדף במהלכו אחד המעורבים הגיע לבית הספר שם נעצר. זו ראייה לכך שמעגלי האבטחה תפקדו ללא דופי והובילו למעצר מהיר ולסיכול האירוע".