פיגוע דקירה רב זירתי אירע היום (רביעי) בחדרה: ממד"א נמסר כי במקום אותרו שישה פצועים בארבע זירות שונות - שני גברים בני 30 ו-50 שנפצעו באורח אנוש, שלושה פצועים בני 55, 60 ו-70 באורח קשה ופצוע נוסף באורח בינוני. הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה.

דווח תחילה כי הדוקר נמלט מהזירה. בהמשך דווח על מחבל אחד שנוטרל ברחוב הרברט סמואל בעיר. המחבל שנוטרל הוא אחמד ג׳בארין, 36, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם. לא ברור אם ישנם דוקרים נוספים, מתנהל מצוד ברחבי העיר. מפכ״ל המשטרה, רב ניצב דני לוי, הגיע לזירת האירוע בחדרה.

בהלה בפתח תקווה: שוהה בלתי חוקי פרץ לתוך בית ספר - באמצע יום הלימודים | פרסום ראשון

עדכון על מצב הפצועים מאירוע הדקירה בחדרה (צילום :דוברות הלל יפה)

הפוגע הגיע כשהוא רכוב על אופנוע. הוא נמלט על האופנוע ולבסוף אותר ונוטרל. על פי דיווחים, מדובר באירוע בשכונת חדרה צעירה. נרשמו קריאות ברחוב הגיתית, ברחוב יצחק בן צבי, ברחוב הרצל וברחוב הרברט סמואל בעיר.

מדוברות עיריית חדרה נמסר: תוך דקות ספורות מקבלת הדיווח על האירוע הגיע ראש העיר ניר בן חיים לזירה. ראש העיר הנחה את צוותי הביטחון והשיטור העירוני של העירייה לתגבר את הסיורים ולחבור לכוחות הביטחון הפועלים בעיר. כמו כן, עד סיום האירוע הנחה ראש העיר לא לשחרר את התלמידים מהגנים ומבתי הספר.

המשטרה טענה תחילה שלא מדובר בפיגוע על רקע לאומני ובדקה חשד לאירוע פלילי. בהמשך התבהרה תמונת המצב. 

זירת אירוע הדקירה בחדרה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת אירוע הדקירה בחדרה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

מדובר מד"א אלי בין נמסר כי חלק מהפצועים פונו מתוך בתים וחלקם פונו מהרחוב. 

עדי נטף, שנטרל את המחבל, אמר ל"מעריב": "היה דיבורים על מחבל ראשון ברחוב פה בחדרה, ברחוב הגיתית שזה היה בגן של הילד. התקשרתי לאשתי לראות שם מה קורה ולקחת אותו הביתה, שלא יהיה פדיחות בטעות תיכנס לגן ילדי".

"יצאתי החוצה, אני והבחור של המסעדה פה לידי שהוא במילואים עם נשק והיה עוד עזרה. כל אחד לקח פינה, אתה יודע, לסרוק את השטח לכיוון המקום של האירוע. שמענו משטרות אז ישר רצתי לכיוון הזה ומשם הכל היסטוריה", הוסיף.

עוד אמר עדי: "אחרי שאנחנו אומרים לו 'תשכב, תשכב, תתפשט תוריד את הבגדים', אולי ארבע דקות רק צעקות - איש המילואים ירה שני כדורים באוויר ראיתי שהוא לא נרתע ויריתי לו ישר ברגל וככה הוא נוטרל. ואז הגיע גם המשטרה וסגרו כמו שצריך".

נתנאל ג'אן, חובש איחוד הצלה שהיה בזירה אמר: "הפצועים טוענים שהגיע מישהו עם אופנוע דקר אותם וברח, יש מסוקים באוויר יש שוטרים שסורקים בין הזירה השנייה לשלישית היה מרחק של כמה דקות נסיעה. שני הנפגעים הראשונים טיפלנו בהם בבית לאחר שהם נפצעו ברחוב, בסה"כ חמישה פצועים. אין נפגעים ופצועים נוספים אבל עדיין האירוע מתנהל".

האופנוע של הדוקר בחדרה (צילום: רשתות חברתיות)
האופנוע של הדוקר בחדרה (צילום: רשתות חברתיות)

פראמדיקית מד"א שקד חגג' סיפרה: "הגענו לזירה בה היה פצוע קשה עם פציעות דקירה באזורים נרחבים בגופו וסבל מחבלה רב מערכתית. הוא היה מעורפל הכרה כשהגענו אליו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבית החולים, לאחר מכן חזרנו לזירה כדי להמשיך לטפל בעוד פצועים".

זירת אירוע הדקירה בחדרה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת אירוע הדקירה בחדרה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א ויקי קלי סיפר: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".