מחבל תושב אום אל פחם, דקר שישה עוברי אורח בארבע זירות. שני גברים בני 30 ו-50 שנפצעו באורח אנוש, שלושה פצועים בני 55, 60 ו-70 באורח קשה ופצוע נוסף באורח בינוני. הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה. ברשותו של המחבל נתפסו סכין וגרזן.

עדי נטף, שנטרל את המחבל בחדרה, סיפר ל"מעריב" על השתלשלות האירועים: "היו דיבורים על מחבל ראשון ברחוב הגיתית בחדרה, שזה היה בגן של הילד שלי. התקשרתי לאשתי לראות מה קורה שם ולבקש ממנה לקחת אותו הביתה, שלא תהיה טעות ושהיא לא תיכנס לגן הילדים בטעות".

עדי המשיך: "יצאתי החוצה, אני והבחור מהמסעדה הסמוכה שהוא במילואים עם נשק. היה עוד מישהו שעזר. כל אחד לקח פינה לסרוק את השטח לכיוון מקום האירוע. שמענו ניידות משטרה, אז רצתי מיד לכיוון הזה". בהמשך, עדי תיאר את רגעי הנטרול: "אחרי שצעקנו למחבל 'תשכב, תשכב, תתפשט, תוריד את הבגדים' במשך כארבע דקות, איש המילואים ירה שני כדורים באוויר. ראיתי שהמחבל לא נרתע, אז יריתי לו ישירות ברגל. כך הוא נוטרל". עדי סיכם: "אחר כך הגיעה גם המשטרה וסגרה את העניין כמו שצריך. מכאן והלאה, הכל היסטוריה".

זירת הדקירה בחדרה (צילום: דוברות מד''א)
זירת הדקירה בחדרה (צילום: דוברות מד''א)

נתנאל ג'אן, חובש איחוד הצלה שהיה בזירה אמר: "הפצועים טוענים שהגיע מישהו עם אופנוע דקר אותם וברח, יש מסוקים באוויר יש שוטרים שסורקים בין הזירה השנייה לשלישית היה מרחק של כמה דקות נסיעה. שני הנפגעים הראשונים טיפלנו בהם בבית לאחר שהם נפצעו ברחוב, בסה"כ חמישה פצועים. אין נפגעים ופצועים נוספים אבל עדיין האירוע מתנהל".

פראמדיקית מד"א שקד חגג' סיפרה: "הגענו לזירה בה היה פצוע קשה עם פציעות דקירה באזורים נרחבים בגופו וסבל מחבלה רב מערכתית. הוא היה מעורפל הכרה כשהגענו אליו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבית החולים, לאחר מכן חזרנו לזירה כדי להמשיך לטפל בעוד פצועים".

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א ויקי קלי סיפר: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".